ذوالفقاری خبر داد: پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون تا پایان سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری DA1news: رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: تا پایان سال ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به بهره‌برداران بخش کشاورزی تخصیص خواهد یافت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی،  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از تسهیلاتی که در استان‌ها در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، تسهیلات مکانیزاسیون است.

وی افزود: از بهمن ماه پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ را شروع کردیم و تا پایان اسفند ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: در سال جاری هم مقرر شد در دو بازه زمانی ۶ ماهه ۵ هزار میلیارد تومان و در مجموع تا پایان سال ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به بهره‌برداران بخش کشاورزی تخصیص یابد.

وی افزود: در بخشنامه ۹۴۴ دستورالعمل پرداخت مکانیزاسیون بانک کشاورزی به استان‌ها مشکلاتی وجود داشت که در نشستی که با زیربخش‌ها داشتیم به توافقات خوبی دست یافتیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی ابراز امیدواری کرد: تسهیلات به سمتی هدایت شود که منجر به تولید و افزایش تولید شود.

وی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای رفع تاخیر تحویل کمباین به بهره‌برداران انجام شده است، عنوان کرد: در سال گذشته برای خرید کمباین به صورت نقدی تمایل کمی وجود داشت و با پرداخت تسهیلات توسط مرکز مکانیزاسیون بر تعداد متقاضیان افزوده شد.

ذوالفقاری ادامه داد: کمباین‌سازی بیش از توان تولید پیش فاکتور صادر و به مرور کمباین متقاضیان را تحویل می‌دهد که از این طریق ۵۸۶ دستگاه کمباین پرداخت تسهیلات شد و کمباین های آماده تحویل شده است.

وی در پایان گفت: کمباین‌سازی به صورت سه شیفته به تولید می‌پردازد و در بازه حدودا ۲ ماهه محصول تولیدی را به خریداران تحویل می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *