اراضی شمال استان اردبیل با 90 درصد به زارعین واگذار می شود

پایگاه خبری DA1news: مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی اراضی خالصه شمال استان با ۹۰ درصد تخفیف به زارعین واگذار می شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، یوسف خدادادی اظهار کرد:در حالی که تا آبان ماه سال گذشته در مجموع برای ۱۵هزار هکتار از اراضی استان سند صادر شده بود، در حال حاضر برای ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی استان در قالب ۱۵هزار قطعه سند تک برگ صادر شده و تثبیت مالکیت شده است.

وی افزود: برای اراضی خالصه واقع در شمال استان هم با تصمیم ویژه کمیسیون ماده سه متشکل از دادستان و نمایندگان اداره ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و امور آب مقرر شد این اراضی با تخفیف به کشاورزان واگذار شود.

خدادادی اضافه کرد: بر اساس این تصمیم که به برکت کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان و به احترام شهدای عزیز در استان مصوب شده است اراضی با ۹۰درصد تخفیف به کشاورزان واگذار می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل خاطرنشان کرد: عمده این اراضی در شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد و مقداری هم در شهرستانهای مشگین شهر و گرمی واقع شده است.

وی با بیان اینکه این مصوبه برای اولین بار در کشور در استان اردبیل اجرا می شود، به کشاورزان توصیه کرد از فرصت پیش آمده برای اخذ سند تک برگ استفاده کنند.

خدادادی افزود: مهلت اجرای این مصوبه فقط تا پایان سال جاری است و از سال آینده تخفیف اعمال نمی شود و هزینه ها طبق روال عادی اخذ خواهد شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل یادآور شد:استان اردبیل به لحاظ داشتن اراضی حاصلخیز کشاورزی جزو ۱۰استان برتر کشور است، گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال آینده حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی استان را به اتمام برسانیم هر چند موفقیت این طرح مستلزم همکاری و همراهی مردم، تسهیل گری و تامین اعتبارات است.

خدادای خاطرنشان کرد:طی ۱۰۰سال اخیر ۵۰۰هزار پرونده ثبتی در اداره ثبت اسناد و املاک استان اردبیل تشکیل شده است و ما به دنبال این هستیم تا پایان سال آینده سال آینده ۸۰۰هزار پرونده به این میزان اضافه کنیم.