بازدید نیازی شهرکی از پروژه و طرح های آب و خاک استان قزوین

پایگاه خبری DA1news: صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی جهت بازدید از پروژه ها و طرح های آب و خاک به استان قزوین سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، صفدر نیازی شهرکی در بدو ورود مورد استقبال رییس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به استان‌ قزوین از یک طرح آب و خاک در روستای نرجه واقع در تاکستان و مزرعه آقای مرتضایی واقع در بویین زهرا بازدید خواهد کرد. نشست با استاندار قزوین و شرکت در شورای هماهنگی آب و خاک استان قزوین از دیگر برنامه‌های معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین است.

گفتنی است معاون وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود خود از موزه سپهسالار در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی بازدید کرد.

بازدید  از طرح آبیاری قطره‌ای در شهرستان البرز

به روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امروز یکشنبه از یک طرح آبیاری قطره‌ای واقع در روستای نصرت آباد از توابع شهرستان البرز بازدید کرد.

در  این بازدید معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی را محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و سایر مدیران ستادی و کارشناسان همراهی کردند.

این طرح آبیاری قطره‌ای در اراضی ذرت شیرین سلیمی به مساحت ۴۰ هکتار اجرایی شده که متوسط عملکرد تولید را به ۱۰۰ تن در هکتار رسانده است. برای راه‌اندازی این سامانه نوین آبیاری از اعتبارات دولتی و مصوب سفر رییس جمهوری به استان قزوین استفاده شده است.کاهش مصرف آب تا یک سوم، بهبود نظام بهره برداری در قطعات زراعی و افزایش تولید در واحد سطح از فواید استفاده از این شیوه آبیاری است.

در حاشیه این مزرعه، معاون وزیر جهاد کشاورزی از دستگاه نوار آبیاری تیپ و شیوه عملکرد آن در اراضی کشاورزی نیز بازدید کرد.

بازدید از یک طرح آبیاری زیرسطحی در بویین زهرا

این گزارش حاکیست، معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح آبیاری زیر سطحی واقع در روستای کچله گرد از توابع شهرستان بویین زهرا بازدید کرد.

این سیستم زیرسطحی در مساحت ۶۰ هکتار انواع کشت‌های انگور، یونجه، گل محمدی، گندم و جو را آبیاری می‌کند. افزایش راندمان آبیاری نسبت به قطره‌ای، کاهش تبخیر آب در فصل گرم و افزایش بهره وری سیستم کوددهی از مزایای آبیاری زیرسطحی است. گفتنی است تنها چهار مزرعه در استان قزوین از سیستم آبیاری زیرسطحی استفاده می‌کنند.

بازدید طرح عمومی آبیاری تحت فشار در شهرستان تاکستان

طرح عمومی آبیاری تحت فشار واقع در چاه دشت آزادگان از توابع شهرستان تاکستان  از طرح هایی استان قزوین بشمار می رود که مورد بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی  قرار گرفت.

این سیستم آبیاری تحت فشار به ۱۱۰ هکتار مزرعه انگور آبرسانی کرده و در پنجمین سال بهره‌برداری قرار دارد. به واسطه این سیستم آبیاری ۱۲۵ بهره‌بردار با تولید و اشتغال پایدار روبرو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *