کشاورزی مازندران نقش ویژه ای در تولید غذا دارد

پایگاه خبری Da1news: عنایتی کلیجی گفت: کشاورزی مازندران نقش ویژه ای در تولید غذا دارد و از تولید کمتر از یک میلیون تن محصول در ابتدای انقلاب اکنون به ۸ برابر و حدود ۸ میلیون تن محصول کشاورزی رسیده است.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از مازندپاج، حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ساری با تبریک هفته جهاد کشاورزی و گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر تشکیل نهاد جهاد سازندگی، گفت: نگاه ویژه حضرت امام در تشکیل جهاد سازندگی، توجه به روستاها و شکل گرفتن روحیه و مدیریت جهادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بود.

وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی مسوول تامین امنیت غذایی کشور است و نگاه کشور در این مقوله به استان مازندران است چراکه مازندران استان امنیت غذایی کشور است.

عنایتی کلیجی گفت: کشاورزی مازندران نقش ویژه ای در تولید غذا دارد و از تولید کمتر از یک میلیون تن محصول در ابتدای انقلاب اکنون به ۸ برابر و حدود ۸ میلیون تن محصول کشاورزی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در کشور نیز از ۲۵ میلیون تن ابتدای انقلاب به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است، ادامه داد: تولیدکنندگان و کشاورزان متولی اصلی امنیت غذایی هستند و از تلاش ها و زحمات آنان تقدیر و سپاسگزاری می‌کنم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: در شرایط کم بارشی هستیم و مازندران به استان کم آب تبدیل شده است اما با همه این مشکلات به دنبال افزایش بهره‌وری و تولید محصولات غذایی هستیم.

وی افزود: پای فن‌آوری‌های نوین به حوزه کشاورزی استان گشوده شده و پهپادها در آسمان کشاورزی مازندران به پرواز درآمدند.

عنایتی کلیجی با بیان اینکه ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان یکسال گذشته پرداخت شد و سرمایه‌گذاری خوبی در کشاورزی استان انجام شد، گفت: راه نجات کشاورزی استان توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: کارگروه توسعه صادرات، بهره‌وری، الگوی کشت، گلخانه و گیاهان دارویی در مازندران راه‌اندازی شد و نتایج آن در آینده نمایان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *