وبینار بین‌المللی در حوزه ماشین‌آلات تولید و فرآوری چای برگزار شد

به گزارش (DA1NEWS) اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور ،  پیرو هماهنگی‌های انجام شده توسط دفاتر ارتباطات علمی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی ،پژوهشکده چای و موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور ؛  چهارشنبه 30 نوامبر 2022 برابر با نهم آذر ماه 1401( از ساعت 9 تا 11 صبح به وقت ایران) نشست تخصصی با حضور مدیران شرکت “کاواساکی‌کیکو”  ژاپن  در بستر اسکایپ برگزار شد.

از آنجا که شرکت “کاواساکی‌کیکو ”  دارای سابقه طولانی در حوزه ساخت و تولید دستگاه ‏های مربوط به برداشت و فرآوری چای  می باشد ؛ در این نشست تخصصی ،  مدیران شرکت “کاواساکی‌کیکو”  پیرامون فعالیت­های شرکت در خصوص تولید انواع دستگاه ­های برداشت، فرآوری و کنترل کیفیت چای مطالب مبسوطی را ارائه و توضیحات لازم در این مورد را ارائه نمودند.

گفتنی است که کاهش مصرف انرژی، کاهش زمان فرآوری و افزایش بهره‌وری در کارخانجات چای‌سازی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انواع تجهیزات مربوط به ساخت چای سیاه، چای سبز و اولانگ، دستگاه‌های جانبی مربوط به صنعت چای‌سازی و همچنین  تجهیزات کنترل کیفیت از تولیدات دیگر این شرکت بود که در این وبینار بین‌المللی معرفی شدند. مهمترین دستگاه کنترل کیفی که در این وبینار معرفی گردید ، دستگاهی است که  با صرف زمان کوتاه، قادر به تعیین ترکیبات مهم کیفی چای  از جمله؛ رطوبت، کافئین، پلی‌فنل، نیتروژن و سلولز بوده و می‌تواند در ارزیابی محصول در خط تولید و رفع نواقص آن و  همچنین بهینه‌سازی محصول نهایی بسیار مفید واقع شود.

     لازم به ذکر است در این وبینار معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌ها و رییس گروه ارتباطات علمی و همکاری‌های بین‌المللی ستاد موسسه تحقیقات علوم باغبانی؛ نماینده دفتر ارتباطات علمی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان تات؛ رییس، مدیران، اعضای هیات علمی، محققان و کارشناسان پژوهشکده چای؛ معاون بهبود تولیدات و کارشناسان سازمان چای کشور؛  مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای؛ مدیر عامل اتحادیه چایکاران غنچه ­های طلایی شمال کشور و سایر فعالان بخش خصوصی در حوزه صنعت چای حضور داشتند.

پس از پایان ارائه مطالب ، مدیران شرکت ژاپنی به سوالات مطروحه  حاضران پاسخ گفتند و در خصوص تداوم‌بخشی ارتباطات علمی و همکاری‌های بین‌المللی، بحث و تبادل‌نظر شد و در پایان  مقرر گردید در آینده ای  نزدیک ، با عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین، تعامل و همکاری‌های علمی بین دو کشور در حوزه‌ی چای توسعه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *