هوشنگ محمدی: یکی از موضوعات اساسی کد دار کردن مراکز کشاورزی است

پایگاه خبری DA1news: سومین جلسه ستاد ساماندهی و پشتیبانی مراکز جهادکشاورزی با حضور هوشنگ محمدی معاون وزیر و رئیس ستاد، محمدمهدی قاسمی معاون سازمان تات و دبیر ستاد و سایر اعضا در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ معاون وزیر و رئیس ستاد ساماندهی و پشتیبانی در ابتدا ضمن اشاره به اهمیت به روز بودن تجهیزات، امکانات و سامانه های مراکز جهاد کشاورزی،اظهار کرد: این ستاد به عنوان سیاستگذار برای مراکز و پهنه های جهاد کشاورزی تعیین شده است و بایستی مصوب شود که تمامی اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص مراکز جهادکشاورزی بدون تائید این ستاد قابلیت اقدام نداشته باشد و این مورد وثوق وزیر نیز هست.

هوشنگ محمدی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اساسی ما توافقات با سازمان امور استخدامی برای کد دار کردن مراکز کشاورزی است، بیان کرد: باید شاخص ها را به گونه ای در نظر بگیریم که بتوانیم این روال را به انجام برسانیم و در صورت لزوم از شورای عالی اداری مجوز لازم را اخذ نمائیم؛ البته این کار ساختاری بوده و باید امتیازبندی لازم در این زمینه در نظر گرفته شود. یعنی تمام شاخص ها با توجه به اهمیت موضوع امتیاز دهی شود.همچنین برای بهتر حرکت کردن و اتخاذ تصمیمات مطلوب‌تر، لازم است شاخص ایجاد و استقرار مراکز را بصورت تدوین شده داشته باشیم و بدون آنها نمی شود حرکت و تصمیم‌گیری کرد و این شاخص های مدون برای اتخاذ تصمیمات مهم و گرفتن اعتبارات لازم بسیار مورد نیاز است و تمامی اقدامات در خصوص مراکز جهادکشاورزی بدون مصوبه این ستاد اقدام نخواهد شد.

رئیس ستاد ساماندهی و پشتیبانی مراکز با تأکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی امروز وزارت که مورد تأکید مقام عالی وزارت نیز هست، حضور مروجین و محققین در مراکز جهاد کشاورزی و عرصه است، گفت: یکی از راهکارهای مطلوب برای این منظور استفاده از تکنولوژی روز بر مبنای هوش مصنوعی است که از این طریق تمامی افراد و گروه هایی که باید با عرصه و خط مقدم بخش کشاورزی در ارتباط باشند، می توانند از این روش استفاده کنند و با روند کار و فعالیت مراکز آشنا شوند. بر این اساس باید بتوانیم با تکنولوژی روز محققین و مروجین را با پهنه مرتبط کنیم و همه در خدمت کشاورز باشند. یکی از راهکارهای عالی برای این مسئله، اپلیکیشن‌ها و سامانه‎ها هوشمند هستند که با بکارگیری آنها هم عملکرد مراکز دیده خواهد شد، هم کشاورز ما را خوب لمس خواهد کرد و در واقع همه در خدمت کشاورز خواهند بود.

وی در پایان اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی یک ارگان زنده، شبانه‌روزی و بدون تعطیلی است، بنابراین همیشه باید در دسترس باشد و راه نجات بخش کشاورزی این است که با استفاده از امکانات هوش مصنوعی و تکنولوژی روز همه به خط مقدم تولید بروند.

گفتنی است دبیر و اعضاء ستاد نیز در خصوص بندهای دستورجلسه و موضوعات مطروحه، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.