همکاری دو شرکت استرالیایی برای استفاده از گرافن در سلول‌های خورشیدی

پایگاه خبری DA1news: دو شرکت استرالیایی فعال در بخش سلول‌های خورشیدی برای استفاده از گرافن در تولیدات خود با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، ‌ شرکت فرست گرافن (First Graphene) با گریت سل استرالیا (Greatcell Australia) در حوزه سلول‌های خورشیدی پروسکیتی حاوی گرافن وارد همکاری شد.

پروسکیت‌ها خانواده‌ای از مواد با ساختار بلوری منحصر به فرد هستند که برای بسیاری ازکاربردها ظرفیت بالایی دارند که مهم ترین آنها سلول‌های خورشیدی با قیمت کم است.

شرکت گریت سل استرالیا یک کارخانه آزمایشی در ایالت نیو ساوت ولز در شرق این کشور راه اندازی کرده است و در مراحل پیشرفته آزمایش روی طیف وسیعی از سلول‌های خورشیدی پروسکیتی با تولید کنندگان در سراسر جهان قرار دارد.

این شرکت قصد دارد خطوط تولید مدولار (پیش ساخته) خود را در جعبه‌های ۴۰ فوتی قرار دهد که برای مونتاژ آسان تر و کاهش تعداد مراحل تولید سلول های خورشیدی با گرافن در مقایسه با سلول‌های خورشیدی سیلیکون مناسب شود.

گفته می‌شود که گرافن به‌عنوان کلید تقویت بسیاری از ویژگی‌های سلول های خورشیدی دارای گرافن است که در حال حاضر برای طیف گسترده‌ای از کاربردها جذاب است. گرافن می‌تواند عمر خدمات را بهبود بخشیده و امکان تولید پر سرعت محصولات را فراهم کند. علاوه بر این، به دلیل هدایت الکتریکی استثنایی گرافن و خصوصیات حرارتی آن، این ماده پتانسیل خوبی برای بهبود راندمان تبدیل انرژی دارد. گرافن همچنین برای حذف مواد خطرناک که در حال حاضر در ساخت سلول‌های خورشیدی پروسکیتی استفاده می‌شود، به کار گرفته شود.

پاول مونی مدیرعامل شرکت گریت سل استرالیا گفت: «امپوزیت‌های گرافنی و فرمولاسیون‌های توسعه یافته از طریق این همکاری نه تنها منجر به ارائه سلول های خورشیدی دارای گرافن با عملکرد بالا می‌شوند بلکه موجب کاهش ۸۰ درصدی در هزینه‌های مواد ورودی می‌شوند.

وی افزود: این موضوع راه را برای گزینه‌های ارزان باز می‌کند که بدون تردید چنین راهکارهایی برای تولیدکنندگان الکترونیک جهانی بسیار جذاب خواهد بود.

به گفته مایکل بل مدیرعامل فرست گرافن، همکاری با شرکت گریت سل، فرصت قابل توجهی برای هر دو شرکت در این همکاری مشترک وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما قصد داریم تا هر چه سریع‌تر به بررسی فناوری جدید سلول های خورشیدی حاوی گرافن بپردازیم که می‌تواند راه را برای یک بازار جهانی قابل توجه به منظور پاسخ‌دهی به نیاز سلول‌های پروسکیتی با عملکرد بالا، باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *