تولید دو نوع فرآورده دارویی در آزمایشگاه واحد آموزشی شهید حسن پور بابلسر

پایگاه خبری DA1news: دو نوع فرآورده دارویی در آزمایشگاه واحد آموزشی شهید حسن پور بابلسر به طور آزمایشی تولید شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به نقل از دکتر اسدپور، رییس واحد آموزشی شهید حسن پور بابلسر، این محصولات فرآوری شده با حضور دانش آموزان هنرستان فنی و حرفه ای وابسته به این مرکز تحقیقاتی در آزمایشگاه شیلات، روز شنبه ۱۹ فروردین تولید گردید.

فرآورده های دارویی تولید شده از انواع گیاهان دارویی شامل:

تولید نوعی پماد، برای درمان درد مفاصل با استفاده از روغن گیاهان رزماری، روغن سیاه دانه و زیتون و نوع دیگر آن تولید کرم لیفت صورت از روغن هسته انار است که برای جلوگیری از افتادگی و چروک صورت می باشد و تحت راهنمایی و نظارت سرکار خانم دکتر طالبی از اساتید این هنرستان انجام گردید.

در همین راستا، دکتر حسین پور عضو هیات علمی این واحد آموزشی با حضور در جمع دانش آموزان به وجود زمینه های تحقیقاتی مختلف در این واحد، بویژه بررسی اثرات مختلف گیاهان دارویی به عنوان “محرک های رشد و محرک های ایمنی” در جیره غدایی آبزیان اشاره داشت.

امکان اجرای پروژه های تحقیقاتی در زمینه شیلات و آبزی پروری در واحد آموزشی شهید حسن پور بابلسر فراهم گردیده است.

دکتر اسدپور با بیان این خبر در ادامه افزودند:وجود زیر ساخت های مهم در زمینه فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی شیلاتی در این واحد آموزشی از جمله وجود تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی مربوطه و اساتید متخصص، امکان بهره برداری بهینه تر در خصوص اجرای پروژه های مختلف آبزی پروری را فراهم می کند.

رییس این واحد آموزشی یکی از زمینه های تحقیقاتی مهم شیلاتی را کشت آکواپونیک (پرورش ماهی و انواع گیاهان منتخب و مناسب) دانست و در همین راستا افزود:

با عنایت به بحران جدی کمبود آب و ضرورت استفاده بهینه تر از آن، اجرای موفق چنین پروژه های پژوهشی موجب ارتقای بهره وری آب، افزایش راندمان اقتصادی تولید با تنوع بخشی به محصولات کشاورزی و پایداری اقتصاد آبزی پروری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *