نجفی عنوان کرد: نشست های نخبگانی و کرسی های نظریه پردازی از مهم ترین برنامه های سال جدید

پایگاه خبری DA1news: رئیس مرکز در جلسه شورای پژوهش و فناوری مرکز مهم ترین برنامه تحقیقاتی و پژوهشی مرکز برای سال جدید را اعلام کرد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، مسعود نجفی رئیس مرکز با اشاره به اعلام سیاست های جدید سازمان تات توسط معاون وزیر و رئیس سازمان تات گفت: الگوی کشت،توسعه کشت گلخانه ای ، کشت کلزا ، طرح های ویژه و خاص ، نشست های نخبگانی و کرسی های نظریه پردازی با مشارکت موسسات مادری از جمله مهم ترین برنامه های سازمان تات در سال جدید است.

وی افزود:در زمینه الگوی کشت چالش ها و مشکلات مرحله اول اجرای این سند ملی احصاء و راهکارهای لازم نیز توسط نخبگان و محققان تهیه و جهت اجرا آماده شده است که با فراهم آمدن بودجه و امکانات لازم این طرح با قوت بیشتری اجرا می شود.

رئیس مرکز با اشاره به توسعه کشت کلزا درخراسان رضوی گفت : یک شرکت دانش بنیان مستقر در دهکده فناوری و نوآوری موفق به معرفی 2 رقم جدید کلزا در کشور شده است که دارای ویژگیهای منحصر بفردی می باشند که با برنامه ریزی انجام شده در خصوص آموزش بهره برداران به اهداف الگوی کشت در این زمینه دست خواهیم یافت.

مسعود نجفی به برگزاری نشست های نخبگانی و لزوم نظام مند کردن این نشست ها اشاره کرده و گفت : این نشست ها مورد تاکید ریاست سازمان تات است و باید تمامی بخش های تحقیقاتی در قالب دو برنامه 6ماهه برنامه عملیاتی برگزاری نشست ها را ارائه نمایند.

وی به لزوم ایجاد تقویم برنامه های انتقال یافته های تحقیقاتی هم تاکید کرد و گفت: حضور محققان در عرصه از انتظارات وزیر محترم جهاد کشاورزی و همکاران ما امسال با قوت و جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری و نسبت به مستندسازی اقدام شود. در ادامه همکاران و روسای بخش ها در زمینه مشکلات و چالش های موجود مطالبی را به بحث و گفتگو گذاشتند.