مومنی: آینده محصولات باغی وابسته به شناسنامه دار کردن باغات است

پایگاه خبری DA1news: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توفیق آینده محصولات باغی استان، وابسته به شناسنامه دار کردن باغات است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شناسنامه دار کردن باغات اظهار کرد: چاره ای نداریم جز اینکه برای رشد و ارتقاء محصولات استان، حرکت به سمت شفافیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی ایران در دنیا شناخته شده نیست و مظلوم واقع شده است و کشورهای دنیا چندین برابر تولید را در واسطه گری ها کسب درآمد می کنند.

مومنی با بیان اینکه امروزه هرچه رو به جلو حرکت می‌کنیم سخت گیری ذائقه ها در دنیا تغییر پیدا می کند، بیان کرد: ذائقه ها به دنبال محصول سالم تر است و سخت گیری خانواده ها نسبت به محصول سالم مشهود است.

وی ادامه داد: زنجیره تامین و عرضه از کشاورز تا مصرف کننده باید نظام شفاف داشته باشد و گام نخست با همکاران بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه سختگیرانه به دنبال این هستیم تا جایی که تحت کنترل ماست محموله های صادراتی با نام و نشان مشخص از استان مازندران اظهارنامه صادراتی دریافت کند، گفت: با توجه به فرامین میز مرکبات استان و استاندار مازندران اجازه نخواهیم داد حتی یک محموله به غیر از مبدا اظهارنامه صادراتی صادر شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم فرصت صادرات برای باغ هایی باشد که کد qr دریافت کردند.

مومنی با اشاره به اینکه هدف گذاری برای شناسنامه دار کردن باغ ها در سال جاری، فراتر از عددی است که در حال حاضر داریم، افزود: با یک نظام اولویت بندی درست انتظار داریم به عدد و رقم قابل قبولی در شناسنامه دار کردن باغات دست پیدا کنیم