حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تشکیل جلسه داد

پایگاه خبری DA1news: جلسه ستاد گیاهپزشکی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، جلسه ستاد گیاهپزشکی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با حضور دکتر باقری سرپرست مدیریت حفظ نباتات و کارشناسان واحدهای تخصصی مدیریت تشکیل شد.

بر اساس این گزارش این جلسه با موضوع تعیین کارشناسان معین شبکه مراقبت عوامل خسارت زای غلات ( سن غلات، علف های هرز و ……) و آفت قرنطینه ای کرم برگخوار پاییزه، صبح امروز در محل مدیریت حفظ نباتات استان برگزار گردید.

لازم به ذکر است که محورهای اصلی بحث و گفتگو این جلسه را تعیین کارشناسان معین و شهرستان های تحت نظارت هر کارشناس، فراهم نمودن امکانات لازم جهت اجرایی نمودن برنامه های شبکه مراقبت در قالب اهداف سازمان و برنامه ریزی در این خصوص به خود اختصاص داده بود.

همچنین در این جلسه در خصوص ضرورت برنامه ریزی جهت ساماندهی فروشگاه های سموم و نظارت در زمینه سامانه مانیتورینگ سموم، ضرورت مدیریت، پایش مستمر و ردیابی عوامل خسارت زای گیاهی با تأکید بر ردیابی آفت قرنطینه ای کرم برگخوار پاییزه در مزارع غلات، کشت های پاییزه و گلخانه های سراسر استان بحث و تبادل نظر شد.

بررسی اماکن زمستان گذران سن غلات طی هفته های آتی با توجه به وضعیت دمایی و شرایط آب و هوایی استان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.