قدیمی: بهره‌گیری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجب ارتقای تولید و مهار تورم می شود

پایگاه خبری DA1news: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان اجرایی شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی همدان دانست و گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در استان شامل ۱۱ لایه در ۷ زمینه کاری است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، احمد قدیمی اجرایی شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی همدان دانست و اظهار کرد: تحقق شعار سال مستلزم تلاش در راستای ارتقای جایگاه تولید و مهار تورم همچنین به بهره‌گیری از فرصت‌های مهم است.

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در استان شامل ۱۱ لایه در ۷ زمینه کاری است افزود: از این موارد می‌توان به فرآوری سیب زمینی، فرآوری انواع میوه‌جات همچون هلو، شلیل انگور و سیب اشاره کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ایجاد گلخانه هیدروپونیک، پرورش سبزی و سیفی، گل و گیاه زینتی در سطح ۵۰ هکتار، ایجاد زنجیره تولید و توزیع هوشمند گوشت به ظرفیت ۱۰ هزار راس و احداث سردخانه و بسته‌بندی میوه و سبزیجات تازه و کنستانتر با ظرفیت ۹۵ هزار تن شمار دیگری از این فرصت‌هاست.

وی یادآور شد: احداث گلخانه بزرگ مقیاس شیشه‌ای اتوماتیک در سطح ۴۰ هکتار و فرآوری گیاهان دارویی مثل گشنیز و رازیانه در حجم ۲۰ هزار تن از دیگر اولویت‌هاست.

قدیمی با بیان اینکه این مهم در هر ۱۰ شهرستان بررسی و اشتغال زایی بیش از هزار و ۹۱۵ نفر پیش بینی شده است تاکید کرد: این موارد از مطالعات اولیه برخوردار و در راستای اقدامات فراسازمانی و مطالعات بالا دستی همچنین اتخاذ تصمیم‌های لازم به اداره کل اقتصاد دارایی و استانداری نیز ارسال شده است.