پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی کشت چغندرقند در قزوین

پایگاه خبری معاون بهبود تولیدان گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش ۳۵ درصدی کشت چغندرقند نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، علی راه انجام ضمن بیان این مطلب افزود: تاکنون ۲۲ هزار تن محصول چغندرقند برداشت شده که توسط کارخانه قند استان خریداری شده و از کشاورزان می‌خواهیم که تا چند روز آینده نسبت به برداشت محصول باقیمانده خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه چغندرقند در ۷۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین کشت می شود، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال زراعی بیش از ۳۷ هزار و ۸۵۰ تن چغندر قند از این میزان سطح برداشت شود.

راه انجام بیان کرد: براساس برنامه ابلاغی الگوی کشت و همچنین اهمیت این کالای استراتژیک قرار است تا در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندرقند برود.

به گفته این مسوول، کارخانه قند قزوین قادر است در یک دوره ۱۰۰ روزه ۳۰۰ هزار تن چغندرقند دریافت کرده و در ۲۴ ساعت با مصرف سه هزار تن چغندرقند، ۴۰۰ تن شکر نیز تولید کند.

معاون بهبود تولیدان گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر اهمیت مدیریت مزرعه، ارتقای عملکرد کمی و کیفی محصول، اجرای الگوی کشت و لزوم بهره وری نهاده ها به خصوص مدیریت مصرف آب و مسایل فنی مربوط به برداشت مکانیزه تاکید کرد.