قاسمی تاکید کرد: ضرورت توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و کشت محصولات کم‌آب‌بر

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان،با اشاره به جزئیات جلسه شورای کشاورزی استان سمنان گفت: در این جلسه بر ضرورت توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و کشت محصولات کم‌آب‌بر در استان تأکید شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان،محمدرضا قاسمی در دومین جلسه شورای کشاورزی استان سمنان که به ریاست استاندار و با حضور معاون اقتصادی استاندار و برخی مدیران کل و دستگاه‌های اجرایی مربوط برگزار شد با اشاره به برخی مصوبات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه طرح مدیریت توأمان آب و برق که در دستور کار وزارت نیرو است بررسی شد و همچنین قطع برق چاه‌های کشاورزی در فصول ناترازی انرژی نیز از مواردی بود که تولید کنندگان و بهره‌برداران کشاورزی درباره آن نکاتی را ذکر کردند.

وی از صدور پروانه ساختمانی واحدهای دام و طیور در خارج از حریم شهرها و روستاها به عنوان دیگر دستور کار این جلسه شورا نام برد و گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته تخصصی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تشکیل شود و موضوعات این حوزه بررسی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تأمین اجتماعی و بیمه تأمین اجتماعی و موضوعاتی که کشاورزان و کارگاه‌های کوچک با آن مواجه هستند از دیگر دستورکارهای شورای کشاورزی استان سمنان بود که درباره ان نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: در این جلسه استاندار سمنان بر ضرورت رعایت الگوی کشت و توجه به تولید محصولات اساسی و راهبردی نیز تأکید کردند.

قاسمی با بیان اینکه توجه به مدیریت بهینه مصرف آب و رعایت الگوی کشت و توجه به تولید محصولات اساسی و راهبردی از اولویت‌های برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است گفت: در این راستا همچنین کشت محصولات کم‌آب‌بر و توسعه سامانه‌های نوینآبیاری که مورد تأکید استاندار سمنان نیز است به جد پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به سیل‌زدگان بخش کالپوش و کشاورزان و بهره‌بردارن آن منطقه از دیگر موارد مورد تأکید استاندار سمنان بود و در این راستا نیز اقدامات متعددی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی از کشاورزان خسارت دیده روستاهای سیل‌زده منطقه کالپوش در اولویت است گفت: در این راستا نیز تهیه عوامل تولید و نهاده‌های دامی و اصلاح زیرساخت‌های کشاورزی که دچار خسارت شده‌اند نیز در دستور کار است.