“آلاروق” اردبیل، جزو ایستگاه‌های ممتاز کشور در تحقیقات گندم است

پایگاه خبری DA1news: مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح محوری گندم کشور گفت: ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آلاروق اردبیل جزو ایستگاه‌های ممتاز و تعیین کننده تحقیقات گندم به خصوص در اقلیم سرد کشور است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سهراب سهرابی، اول خرداد ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آلاروق اردبیل را جزو ایستگاه‌های ممتاز و تعیین کننده تحقیقات گندم به خصوص در اقلیم سرد کشور عنوان کرد و گفت: در زمینه غلات و تولید هسته‌های اولیه بذری و حمایت از شرکت دانش بنیان اصلاح گندم، کارهای بسیار خوبی انجام شده که اثرات آن می‌تواند برای کل کشور مفید باشد.

وی در این بازدید از مدیریت ایستگاه و زحمات محققان و همکاران ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آلاروق اردبیل تقدیر و تشکر کرد.

یوسف جهانی، مشاور تحقیقاتی رئیس سازمان و رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل خلاصه‌ای از عملکرد، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی ایستگاه اردبیل را ارائه و اظهار کرد: ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آلاروق اردبیل یکی از سایت‌های اصلی تحقیقات غلات در زمینه مطالعات مربوط به سرما، تنش خشکی آخر فصل و بیماری‌های غلات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این ایستگاه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های به‌نژادی اقلیم سرد کشور از ایستگاه‌های مهم بوده به طوری که در سال‌های اخیر در معرفی ارقام جدید غلات سردسیر از جمله رقم آبی گندم میهن، حیدری، زرینه، حیران و سیمین و نیز ارقام دیم نقش اساسی ایفا نموده است.

جهانی افزود: در سال زراعی جاری تعداد ۲۹ فقره طرح و پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های به نژادی و به زراعی و بیماری‌های غلات در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل در حال اجرا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *