شاهرخی عنوان کرد: مهار آفات و بهبود محصولات، دستاورد موسسه گیاهپزشکی

پایگاه خبری DA1news: معاون پژوهش موسسه گیاهپزشکی کشور گفت: دستورالعمل های ارائه شده توسط موسسه باعث مهار آفات زراعی و باغی می شود.
به گزارش پایگاه خبری DA1news، دکتر شهرام شاهرخی در نشست خبری پنجمین تور رسانه ای سازمان تات در موسسه گیاهپزشکی کشور گفت: دستاوردها و دستورالعمل هایی که در اختیار کشاورزان قرار می دهیم موجب بهبود محصولات کشاورزی می شود.
شاهرخی گفت: بکارگیری دستاورها و دستورالعمل ها و به روز رسانی آنها در تولید محصولات کشاورزی اثربخش بوده و باعث استفاده بهینه از آفت کش ها می شود که در نتیجه باعث سلامت محور شدن محصولات زراعی و باغی شده است.
معاون پژوهش موسسه گیاهپزشکی همچنین از تولید برنج بدون استفاده از آفت‌کش‌های شیمیایی در کشور خبر داد.
وی گفت: اجرای این طرح در سال گذشته انجام شد و این طرح در سطح 10 هکتار با موفقیت انجام شد و قرار است این فعالیت تحقیقاتی در 100 هکتار اجرا شود.
دکتر شاهرخی اظهار داشت: این طرح در 7 شهرستان و مشارکت 46 کشاورز درحال انجام است و قرار است به کل استان‌هایی که برنج می‌کارند تعمیم داده شود.
شاهرخی در ادامه و بر اساس نتایج به دست آمده از این طرح به خبرنگاران گفت: این نوع کشت باعث کاهش هزینه کشاورزان در استفاده از سموم شیمیایی را موجب می شود و با در نظر گرفتن از بین رفتن باقیمانده سموم در محصول، گام بزرگی در سلامت غذایی بشمار می رود.
وی در خصوص ارائه این برنج به مصرف کنندگان گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی های توسط سازمان تات این محصول سلامت محور در فروشگاه های زنجیره ای در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *