رنجبر اقدم: مشكلات كلينك های فعال در حوزه قرنطينه رفع شود

پایگاه خبری DA1news: جلسه رسيدگي به مشكلات کلینیک های کد دار قرنطینه كشور با حضور رييس سازمان حفظ نباتات کشور، معاون قرنطينه و بهداشت گياهي، سرپرست معاونت كنترل آفات، مديران مربوطه و نمايندگان كلينك هاي مذكور در سازمان تشكيل شد .
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، در اين جلسه نمايندگان كلينيك ها ضمن بيان مسايل و مشكلات موجود در خصوص بررسی میدانی نمونه‌ها در گلخانه یا مزرعه، مراکز سورتینگ و کامیون‌های حمل محموله بر ضرورت اصلاح برخي دستورالعمل‌های فنی-اجرایی قرنطینه‌اي و روزامد شیوه نامه‌ی ابلاغي سازمان حفظ نباتات در اين زمينه تاکید داشتند .

رييس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اهميت و نقش كلينيك هاي گياهپزشكي در تاييد سلامت محموله هاي صادراتي و ارز آوري اين كار براي كشور بر تسهيل فرايند صادرات كالاهاي كشاورزي از كشور تاكيد کردند.

دکتر رنجبر اقدم در ادامه اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات کشور با هدف حفظ و ارتقاء اقتدار كشور در اين حوزه و به منظور تقويت فعاليت كلينيك هاي مذكور از تمام طرفيت هاي موجود استفاده خواهد نمود. در همين راستا شيوه نامه در حال بررسي و اصلاح مي باشد و پس از انجام اصلاحات لازم ابلاغ مي گردد. همچنين مقرر گرديد كلينيك هاي فعال در اين حوزه در اسرع وقت نسبت به تشكيل انجمن صنفي اين حوزه اقدام نمايند تا از اين پس انجمن مزبور نسبت به پيگير ي مطالبات امور مربوطه اقدام نمايد.

در پايان رييس سازمان دستورات لازم در خصوص رفع مشكلات كلينك هاي فعال در حوزه قرنطينه را صادر کردند و به بازرس ويژه رييس سازمان ماموريت دادند تا با قيد فوريت مشكلات اين بخش را پيگيري و نتيجه را اعلام نمايد.