رشد تولید و محصول سالم با ردیابی و مبارزه با عوامل خسارتزا در خوزستان

پایگاه خبری DA1news: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تشریح عملکرد یک ساله این مدیریت گفت: سطح زیر کشت محصول سالم از بین سبزی و صیفی و گلخانه در سطحی معادل ۲ هزار و ۵۹۱ هکتار معادل ۱۱.۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، ناجی شهیب زاده مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ تا کنون پیش آگاهی و مدیریت تلفیقی (ردیابی، پایش، نظارت و کنترل) عوامل خسارتزا در یک میلیون و ۳۷۸ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

وی در ادامه به مبارزه بیولوژیک و بکارگیری فرآورده ها و تجهیزات مبارزه غیر شیمیایی در استان اشاره و اظهار کرد از سال ۱۴۰۱تا کنون این مبارزه در سطحی معادل ۶۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان صورت گرفته است.

شهیب زاده همچنین بیان داشت: ردیابی و مبارزه آفات عمومی و همگانی (سن، گندم، ملخ، جوندگان، مگس، میوه و …) در سطحی معادل ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۱۵ هکتار و ردیابی، شناسایی و کنترل عوامل خسارتزای گیاهی و قرنطینه ای در بخش قرنطینه داخلی ۸۵.۲ هزار هکتار و در بخش قرنطینه خارجی در سطحی معادل ۳۵ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه گفت: سطح زیر کشت محصول سالم از بین سبزی و صیفی و گلخانه در سطحی معادل ۲ هزار و ۵۹۱ هکتار معادل ۱۱.۳ درصد رشد داشته است.