ناجی شهیب زاده خبر داد: فعالسازی سه ایستگاه پیش‌آگاهی آفات در این استان خوزستان

پایگاه خبری DA1news: برنامه ایستگاه‌های پیش‌آگاهی به مساحت 20 هکتار در چهار شهرستان باغملک، ایذه، گتوند و آبادان در قالب سه ایستگاه پیش‌آگاهی در استان با نظارت مدیریت حفظ نباتات در حال اجرا است.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی DA1news به نقل از  روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور ، مدیر حفظ نباتات سازمان خوزستان از فعال‌سازی سه ایستگاه پیش‌آگاهی آفات در این استان خبر داد.

ناجی شهیب زاده گفت: ایجاد ایستگاه‌های پیش‌آگاهی کشاورزی نقش مهمی در جلوگیری از بروز خسارت آفات دارد لذا برنامه ایستگاه‌های پیش‌آگاهی به مساحت 20 هکتار در چهار شهرستان باغملک، ایذه، گتوند و آبادان براساس ابلاغ و دستورالعمل‌های سازمان حفظ نباتات کشور در قالب سه ایستگاه پیش‌آگاهی در استان با نظارت مدیریت حفظ نباتات در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با پیش‌آگاهی زمان مناسب برای اجرای هر یک از روش‌های مناسب مبارزه با عوامل خسارت‌زای گیاهی تعیین می‌شود.

شهیب زاده بابیان اینکه پیش‌آگاهی بستر اصلی مدیریت تلفیقی آفات بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: افزایش کارایی روش‌ها، کاهش دفعات اعمال روش‌های مبارزه و متعاقباً کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری و همچنین کاهش دفعات سم‌پاشی و حرکت در مسیر تأمین امنیت و سلامت غذایی جامعه از اهداف مهم پیش‌آگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا ایستگاه‌های پیش‌آگاهی مجهز به دستگاه‌های دیتالاگر هستند و کارشناسان حفظ نباتات و شبکه‌های مراقبت و پیش‌آگاهی در سطح استان با استفاده از داده‌های دما و رطوبت در شرایط باغ و مزرعه و تحلیل وضعیت آفات کلیدی و مهم بر اساس دستورالعمل‌های پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای مدیریت تلفیقی آفات را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *