خسرو شهبازی خبر داد: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان آذربایجان غربی

پایگاه خبری DA1news:رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۹۹ درصدعملیات مربوط به شماره گذاری ماشین آلات خودگران کشاورزی در استان به تعداد بیش از ۴۹ هزار دستگاه تراکتور و کمباین توسط کارشناسان راهور به اتمام رسیده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، خسرو شهبازی افزود: از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۱۵۰۰ دستگاه تراکتور و ۶۲ دستگاه کمباین غلات به ناوگان ماشینی بخش کشاورزی استان افزوده شده است که در حال حاضر حدود ۵۰ هزار دستگاه تراکتور و ۱۱۹۵ دستگاه کمباین در سطح استان وجود دارد.

شهبازی تصریح کرد: در طی یکسال اخیر، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از۱/۸۷ درصد به ۱/۹۰ درصد اسب بخار در هکتار ارتقا یافته است.

وی تاکید کرد: شماره و پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی و تراکتور در واقع زمینه برخورداری از امتیازات قانونی و اصولی را فراهم می کند و باعث عدم اعطای سوخت به تراکتورهای فاقد پلاک می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در طی یکسال گذشته تا کنون، تعداد دروگر خودگردان از ۶ هزار و ۷۸۱ به تعداد ۸ هزار و ۷۹ دستگاه ، تعداد تیلر از ۴ هزار و ۲۴۳ به ۶ هزار و ۱۱۳ دستگاه، تعداد چاپر خود کششی ذرت علوفه‌ای از ۳۷ به ۴۰ دستگاه و همچنین تعداد ادوات دنباله بند کشاورزی از ۲ هزار و ۷۵۶ به ۱۳۴ هزار و ۶۱۰ دستگاه افزایش یافته است.

وی اضافه‌ کرد : در سال جاری ۲ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مكانیزاسیون به استان تخصيص یافته است که تاکنون ۳۰ درصد این میزان اعتبارت جذب شده است و تا پایان سال با برنامه ریزی های انجام گرفته مابقی تسهیلات نیز با طی روند افراد معرفی شده به بانک جهت اخذ تسهیلات جذب خواهد شد.