پیش بینی خرید تضمینی ۱۰۰ هزار تن گندم در مازندران

پایگاه خبری DA1news: مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی در استان خریداری شود.

به گزارش مازندپاج، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری را ۵۸ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت مناسب سبز این محصول استرتژیک، پیش بینی می شود امسال حدود ۱۰۰ هزار تن به صورت تضمینی خریداری شود.

خلیل حقیقی با اظهار این که سال گذشته ۸۳ هزار ۵۰۰ تن گندم خرید تضمینی در استان انجام شد، افزود: با توجه به رشد سطح زیرکشت گندم در استان از ۵۴ هزار هکتار سال گذشته به ۵۸ هزار هکتار، پیش بینی تولید امسال گندم در استان ۱۷۵ هزار تن است.

وی با بیان این که اولین برداشت گندم در ۶ هکتار مزارع شهرستان گلوگاه در شرق مازندران شروع شد، ادامه داد:‌ کشاورزان محصول خود را به ۳۲ مرکز خرید تضمینی دولتی تحویل بدهند تا دست دلالان از قاچاق گندم کوتاه شود.

حقیقی با اشاره به اهمیت تناوب کشت گندم و کلزا با هدف پایداری تولید، توضیح داد: سطح زیر کشت گندم امسال نسبت به سال قبل چهار هزار هکتار بیشتر شده است، یعنی سطح زیر کشت کلزا امسال کاهش یافته و به سطح کشت گندم اضافه شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان مازندران را مربوط به مناطق بهشهر، نکا و گلوگاه دانست و گفت: این محصول در سه منطقه جلگه‌ای، میان بند و کوهستانی کشت می‌شود.

وی به هماهنگی و نظارت همه جانبه اداره کل غله و بازرگانی مازندران برای جلوگیری از ورود دلالان به خرید گندم استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا تمهیدات لازم برای عدم خروج گندم تولیدی از شبکه‌های رسمی و تعیین شده برای مصرف انسانی صورت گرفته و خرید و فروش گندم خارج از این سیستم احتمال سوء استفاده عوامل غیرمجاز از کشاورزان را فراهم می‌کند.

وی از کشاورزان مازندران خواست به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت زودهنگام گندم خودداری کنند و با اطمینان از رطوبت پایین، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

خرید ۶ هزار تن دانه روغنی کلزا در مازندران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که از زمان آغاز خرید دانه روغنی کلزا تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ تن کلزا به مراکز خرید اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل داده شد، اظهار داشت : طبق اعلام این شرکت کشاورزانی که تا ۲۳ اردیبهشت محصول کلزای خود را به مراکز خرید تحویل دادند، بهای این محصول را به صورت علی الحساب با قیمت ۲۲ هزار تومان دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *