بیش از 31000 هکتار از اراضی استان سمنان زیر کشت گندم می‌رود

پایگاه خبری DA1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امسال بیش از 80 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد گفت: امسال 31 هزار و 600 هکتار زیر کشت گندم می رود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی به افزایش خرید گندم در سال زراعی 1402-1401 اشاره کرد و اظهار داشت: با زحمات کشاورزان و کارکنان جهاد کشاورزی، میزان خرید گندم در سال زراعی 1402-1401 نسبت به سال گذشته افزایش 18 درصدی داشت و در مجموع 76 هزار تن گندم خریداری شده تحویل اداره کل غله استان سمنان شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی تولید گندم سال قبل 110 هزار تن بود و حدود 109 هزار تن تولید شد گفت: بخشی از گندم تولیدی به عنوان خود مصرفی در اختیار کشاورز است و بخشی هم برای مصارف خانگی و صنعتی است و سطح زیر کشت گندم افزایش ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه سطح زیر کشت محصول گندم با توجه به کمبود منابع آبی افزایش ندارد افزود: امسال 21 هزار هکتار زیر کشت گندم آبی و 10 هزار و 600 هکتار زیر کشت دیم می‌رود.

رضایی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی برای کشت گندم در سطح 31 هزار و 600 هکتار انجام شده است ابراز امیدواری کرد تا با اجرای اقدامات فنی و کارشناسی شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح باشیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید گندم به بیش از 119 هزار و 500 تن برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها منطقه کالپوش و استفاده از اب سبز به هدفگذاری تولید گندم دیم دست یابیم.