برگزیدگان بخش كشاورزی و منابع طبیعی پژوهش و فناوری معرفی شدند

پایگاه خبریDA1news: مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی پژوهش و فناوری سازمان تات با شعار پیشران تولید، بهره وری و امنیت غذایی برگزار شد.
به گزارش اخبار روزاه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ معاون پژوهش و فناوری سازمان تات ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، با اشاره به اینکه امسال این مراسم در آستانه ۵۰ سالگی سازمان تخقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزارشد، گفت: هدف از نامگذاری هفته پژوهش در سازمان تات، در راستای چشم انداز و ماموریت این سازمان در تحقق امنیت غذایی پایدار و افزایش بهره وری است که از سوی وزارت متبوع بر دوش محققان این سازمان گذاشته شده است .
وی ارائه دستاوردها، حضور نخبگان، اطلاع رسانی اثر بخش مجموعه فعالیت مراکز و موسسات و تجلیل از پژوهشگران برتر را از مهمترین اقدامات هفته پژوهش در سازمان تات عنوان کرد.
حسین جعفری با اشاره به اینکه ۲۱ دستاورد برتر به دبیرخانه همایش تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی پژوهش و فناوری ارسال شده بود گفت : ۵ دستاورد برتر از سوی داوران معرفی شدند.
وی همچنین با اشاره به انتخاب یک پژوهشگر برتر ملی افزود : 1مرکز رشد برتر ،5 پژوهشگر برتر یافته محور، ۲ پژوهشگر فناور محور، 2 پژوهشگر مرز علم ، 1 ایستگاه تحقیقاتی برتر، 1 آزمایشگاه تحقیقاتی برتر، 1 پژوهشگر دانشگاهی برتر در حوزه مرزعلم، 1 پژوهشگر برتر یافته محور، 1 پژوهشگر برتر ملی، 1محقق معین برتر، 1 محقق مروج ارشد برتر، 1 محقق برگزیده و 1 پژوهشگر برتر در اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها و تعامل با بخش اجرا از دیگر منتخبان هفته پژوهش، از سوی داوران معرفی و امروز از آن ها تجلیل شد.
جعفری یاد آور شد: داوری دستاورد های هفته پژوهش توسط اساتید دانشگاه، نمایندگان معاونت های سازمان، وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و موسسات تحقیقاتی انجام شده است.
معاون پژوهش و فناوری از انتخاب یک موسسه برتر تحقیقاتی نیز خبر داد و گفت: بیشترین تولید مشارکت در افزایش تولید وعملکرد، توجه به چالش های بخش کشاورزی در آینده، تولید محصولات فناوری، حضور موثر در عرصه های تولید و حداکثر همکاری با معاونت های اجرایی از شاخص های معرفی موسسه برتر تحقیقاتی است.