برنامه ملی بررسی کمباین های برداشت گندم کشور برگزار می شود

پایگاه خبری DA1news: مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان همدان برنامه ملی بررسی کمباین های برداشت گندم کشور با حضور تولید کنندگان و وارد کنندگان کمباین در کشور با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار می کند.

به گزارش اخبار روزانه کشاوری DA1news، به نقل از مدیر روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، این برنامه به همت مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان همدان برگزار خواهد شد.

یداالله دالوند گفت: با درنظر گرفتن این موضوع که ضایعات غلات برداشتی توسط کمباین ها، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رقم بزرگی است که کاهش آن با دستگاه‌های مکانیزه و تنظیم کمباین‌ها و کالیبرزه آنها در مزارع قابل کنترل است.

وی در خصوص ضایعات برداشت گندم توسط کمباین های موجود افزود: طبق مطالعات انجام شده دور ریز و ضایعات گندم حدود 800 هزار تن برآورد شده است که خسارت بزرگی هم برای کشاورز و هم در سطح تولید به حساب می آید.

بر اساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان،  این برنامه فردا یکشنبه 1 مرداد 1402 ساعت 8 صبح مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان همدان روبروی جورقان برگزار خواهد شد.

در این خصوص مرتضی ماجدی رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: از رسانه های ملی و استانی دعوت می شود که در این برنامه تحقیقی حضور به هم برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *