خیام نکویی: مهمترین وظیفه سازمان تات شناسایی و رفع چالش های بخش کشاورزی است

پایگاه خبری Da1news: نخستین هم اندیشی ملی میز اقتصادی مالزی با حضور دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات برگزار شد.

به گزار اخبار روزانه کشاورزیDa1news به نقل از  روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش ترویج کشاورزی ،نخستین هم اندیشی سراسری دانش آموختگان کشور مالزی در راستای ظرفیت سازی توسعه روابط دو جانبه با کشور مالزی از طریق هم گرایی و هم افزایی دانش بین المللی دانش آموختگان این کشور، با حضور دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات در سالن شهید اسماعیلی راد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور 50 نفر از دانش آموختگان به صورت حضور و وبیناری برگزار شد.

دکتر خیام نکویی  با اشاره به اهمیت موضوع امنیت غذایی، کشاورزی دانش بنیان را کلید امنیت غذایی کشور خواند و بر نقش کلیدی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پیشبرد این هدف بزرگ تاکید کرد.
دکتر خیام نکویی؛ سازمان تات را متولی اصلی هدایت ظرفیت های کشور به سوی دانش بنیان کردن بخش کشاورزی خواند و با تاکید بر سرعت بخشیدن بر ظرفیت دانش بنیان ها در خدمات رسانی به بخش کشاورزی گفت: اگر بخواهیم به امنیت غذایی پایدار دست یابیم لازم است بهره برداران از دانش ، علم و فناوری کافی برخوردار باشند.

رئیس میز مالزی وزارت جهاد کشاورزی؛ شناسایی چالش های کشاورزی کشور و رفع آنها به کمک علم و فناوری روز و تجربیات سایر کشورها را دو وظیفه مهم و تاثیرگذار سازمان تات خواند و بر بهره مندی از ظرفیت دانش بنیان ها برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی تاکید کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات با تاکید بر لزوم بهره مندی از فرصت های موجود برای گسترش ارتباطات کشاورزی ایران و مالزی، به ظرفیت ها و توانمندی های کشور مالزی در حوزه کشاورزی دانش بنیان اشاره کرد و افزود: دانش آموختگان کشورهای مختلف از جمله مالزی می توانند نقش سفیران دوستی را داشته و با تاکید بر توان و ظرفیت بالقوه و بالفعل خود، راه را برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات بین المللی هموار سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *