بررسی توسعه‌ای محصولات باغی در سیزدهمین کنگره باغبانی کشور

 پایگاه خبری DA1news: دبیرعلمی انجمن گیاهان دارویی گلستان از برگزاری سیزدهمین کنگره باغبانی کشور در این استان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، خدایار همتی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری سیزدهمین کنگره باغبانی کشور در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: این کنگره با حضور ۳۰ شرکت در حوزه تولید محصولات باغبانی و گلخانه‌ای در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.

وی افزود: سیزدهمین کنگره باغبانی کشور از ۲۷ تا ۳۰ شهریور در مرکز استان برگزار خواهد شد.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره انجمن گیاهان دارویی گلستان تبادل علمی و جدیدترین دستاوردهای محققان سراسر کشور در زمینه علوم باغبانی را از مهمترین اهداف این کنگره برشمرد و گفت: بررسی توسعه‌ای محصولات باغی، چالش‌ها، معرفی تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان از مهم‌ترین بخش این کنگره محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۳۵ نفر در این دوره از کنگره شرکت کردند، افزود: حدود ۷۰۰ مقاله رسیده که ۱۴۶ مقاله به صورت شفاهی داوری شده است و ۵۰۰ مقاله به صورت پوستری ارائه می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه گلستان یکی از استان‌های موفق در زمینه علوم باغبانی است، اظهار کرد: گلستان در زمینه تولید زیتون و برخی گیاهان دارویی یکی از استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره شرایط بسیار خوبی برای توسعه محصولات باغی و گلخانه‌ای استان فراهم می‌کند که تأثیر بسزایی در رشد محصولات باغی با روش‌های نوین آبیاری خواهد داشت.