باغات انگور آبی و دیم تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد

پایگاه خبری Da1news: امکان بیمه محصول انگور(انگور آبی و انگور دیم) بصورت خوداظهاری برای بیمه گذاران فراهم شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه کشاورزی بر اساس آمار ثبت شده در سامانه جامع بیمه کشاورزی ، در سال زراعی 1402 – 1401 تاکنون قریب به 28000 بیمه نامه برای بیش از19 هزار هکتار از باغات انگور صادر و میزان حق بیمه تولیدی بالغ بر1000 میلیارد ریال می باشد. از این میزان بیش از 60 درصد سهم کمک دولت در حق بیمه است.

صندوق بیمه کشاورزی در راستای تحقق سیاستهای مشتری مداری و همچنین ارتقاء سطح کیفی خدمت رسانی به باغداران گرامی، امکان بیمه محصول انگور(انگور آبی و انگور دیم) بصورت خوداظهاری برای بیمه گذاران محترم فراهم نموده است.

باید اشاره نمود باغات انگور در برابر وقوع عوامل خطر قهری و طبیعی شامل سیل ، طوفان، تگرگ، زلزله، برف سنگین، باران های بی موقع و مداوم و گرما و باد گرم در زمان تلقیح و سرما و یخبندان تحت پوشش بیمه کشاورزی می باشند.

شایان ذکر است با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان دهمین تولید کننده انگور در بین سایر کشورها و نیز اهمیت این محصول در زیربخش تولیدات باغی کشور، در فیلمی کوتاه که با عنوان ” معرفی بیمه محصول انگور” تهیه گردیده در خصوص نحوه بیمه پذیری این محصول و همچنین انواع طرحهای بیمه ای و چگونگی پایش فنولوژی و نیز ارزیابی خسارت پرداخته شده است.

از باغداران عزیز برای عقد قرارداد بیمه باغات انگور دعوت می نمائیم تا به نمایندگی های بیمه کشاورزی و شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *