بازدید محققان موسسه تحقیقات برنج کشور از مزرعه آموزشی کردکوی

پایگاه خبری DA1news: به منظور ارزیابی مزرعه تکثیری ارقام داخلی برنج، خسروی معاون موسسه تحقیقات برنج، روسای بخش ها و کمیته فنی معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور (آمل) از مزرعه تکثیری واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید نمودند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این بازدید تازیکه مدیر واحد ضمن خیرمقدم‌گویی گزارشی از وضعیت مزرعه به سمع و نظر بازدیدکنندگان رسانید. تازیکه ارقام کاشته شده در این مزرعه را طارم، فجر و ندا اعلام نمود که در تاریخ ۲۷ خرداد با دستگاه کارنده کشت گردیدند.

وی در ادامه افزود مطابق با توصیه کارشناسان تمامی عملیات زراعی از جمله مصرف کودهای پایه، مصرف سموم علف‌کش، مصرف کودهای مایع و … اعمال گردید.

خسروی معاون موسسه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های انجام شده تکثیر ارقام محلی برنج و در اختیار قرار دادن به کشاورزان منطقه را از اهداف معاونت موسسه تحقیقات برنج در استان گلستان دانست. وی هدف از این بازدید را ارزیابی مزرعه از نظر آفات، بیماری، کیفیت محصول اعلام و افزود خوشبختانه مزرعه از همه نظر مورد تایید بوده و انشاله شاهد عملکرد خوبی نیز باشیم.