افشانی: تفاهم نامه همكاری با گروه صنایع غذایی شیرین عسل امضا شد

پایگاه خبری DA1news: مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از امضا تفاهم نامه همكاری با گروه صنایع غذایی شیرین عسل خبر داد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرق، فرامرز افشانی  مدیر محترم صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهادکشاورزی استان ضمن بازدید از گروه صنایع غذایی شیرین عسل گفت:  به منظور توسعه همکاری های آموزشی- پژوهشی، تفاهم نامه همكاري مشترك با رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی گروه صنایع غذایی شیرین عسل امضا شد.
افشانی گفت: این تفاهم نامه پنج ساله با هدف همکاری در زمینه آموزشی در راستای اجرای دوره‌های آموزشی و آموزش‌های تخصصی و تکمیلی، برگزاری سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی برای دانشجویان وهمکاری در برگزاری مشترک دوره‌های آموزشی آزاد و کوتاه مدت و صدور گواهینامه مشترک در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه منعقد گردید.

وی افزود: همکاری در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی با توجه به نیاز جامعه و صنعت، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مشترک از محققان و متخصصان فعال دانشگاهی در زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی پژوهشی، استفاده متقابل از پایگاه‌های اطلاعاتی، کتابخانه‌ها و اسناد علمی مکتوب طبق مقررات و ضوابط و استفاده از سایر امکانات تحقیقاتی و همچنین حمایت از تجاری سازی طرح‌های تحقیقاتی دانش بنیان و تیم های دارای ایده های نوین با رعایت مقررات مربوطه و همینطور حمایت علمی و معنوی از استارت آپ ها و صنایع کوچک نوپااجرایی در دیگر موارد این تفاهم نامه بشمار می رود.

***
قابل ذکر است مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنایع غذایی شیرین عسل که در سال 1386 تاسیس شده و در دو گروه آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی،در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته های نظیر مهندسی فناوری صنعت شیرینی و شکلات، کنترل کیفیت مواد غذایی، کارشناسی حرفه ای ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع غذایی، حسابداری، مدیریت کسب و کار، مدیریت فروش و … مشغول فعالیت است، از پتانسیل بسیار خوبی برای پوشش خلاء موجود بین دانشگاه و صنعت و ارگان های اجرایی مربوطه برخوردار است.
این مرکز در حوزه پژوهشی رتبه پنجم در بین 601 مرکز علمی کاربردی کشور و رتبه اول در بین مراکز علمی کاربردی استان را کسب نموده است. دریافت مجوز مرکز نوآوری و مجوز انتشارات ، تدوین خوشه شغلی کارخانجات و بازنگری در سرفصل 6 رشته گروه صنعت ، چاپ بیش از 30 مقاله در در مجلات بین المللی و کنفرانس های داخلی،برگزار کننده بیشترین کارگاه های آموزشی و برگزاری به روزترین دوره های کوتاه مدت از جمله دوره مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها مطابق استاندراد 17025 و برگزاری اولین کنگره ملی شیرینی و شکلات در سطح کشور از جمله موفقیت‌های این مرکز است.
برگزاری دوره های آموزشی متنوع برای سطوح مختلف مدیران ارشد، مدیران میانی، کارشناسان، سرپرستان و کارکنان با گرایش های مختلف و نیز برگزاری سمینارهای مختلف در زمینه های صنعتی ، مدیریتی و بازاریابی از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.