استاندار مازندران: باید به سمت فناوری‌های نوین و دانش بنیان گام برداریم

پایگاه خبری DA1news: استاندار مازندران گفت : استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان و عبور از کشاورزی سنتی و اجرای طرح های نوین باغی و زراعی راهبرد مهم و اصولی برای توسعه اقتصادی مازندران است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه در ادامه سفر شهرستانی در جمع مردم و دهیاران روستای کچلده شهر چمستان نور افزود: عبور از کشاورزی و تولید سنتی در روستاها یکی از ضروریت ها برای توسعه و آبادانی بیش از پیش مازندران است.

وی اظهارداشت : برای کاهش هزینه‌های تولید و کیفی‌سازی محصولات باید به سمت فناوری‌های نوین و دانش بنیان گام برداریم.

حسینی‌پور با بیان این مطلب که برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، جوانان باید به میدان بیایند، اظهارداشت: نقش دهیاران در توسعه و اشتغال پایدار روستاها بسیار مهم است.

استاندار مازندران یادآور شد : یکی از ظرفیت های شهرستان نور پویا کردن صنعت دامداری است که دولت هم برای تحقق این مهم مصمم است.

عبور از کشاورزی سنتی راهبردی برای توسعه مازندران

وی تصریح کرد : این منطقه جزو دست نخورده ترین بخش های مازندران بوده و آماده برای توسعه معنادار در دیار علویان است،

به گفته وی تغییرکاربری زمین های طلایی منطقه نباید به راحتی در اختیار کاخ نشین ها قرار گیرد و راهبردها باید به گونه ای باشد این خطه مقصد گردشگران و فضایی برای کسب و کار جوانان در نظر گرفته شود.

مقام عالی دولت در مازندران بیان کرد : زیباترین مناظر طبیعی در این بخش چمستان دیده می شود که به علت عدم برنامه ریزی ها، در اختیار کسانی قرار گرفته که خانه دوم و به عبارتی خوش نشین ها ساکن هستند.

وی با بیان این که امروز یکی از مزیت های مازندران واقع شدن در کریدور شمال و جنوب بوده و افزون بر آن این که در همسایگی کشورهای حاشیه خزر قرار قرار دارد، گفت: روسیه با دیگر کشورها تبادلات اقتصادی دارد و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار تجارت می کند و سهم مازندران در این بخش چقدر است.

وی با اشاره به این که دولت در مازندران به دنبال فعال شدن کارخانه بزرگ در روستاهاست، گفت : دولت سیزدهم در رفتارش هم ثابت کرده که نگاهش محرومیت زدایی، توزیع عادلانه خدمات در همه جای کشور است.

حسینی نوری افزود: ۵۰۰ روستای مازندران در طرح توانمند سازی روستاها گنجانده شده که تعدادی از روستاهای این منطقه هم جز این طرح هستند که بسترهای لازم مانند فعال کردن کارگاه های اقتصادی فراهم شده است.

 

منبع: ایرنا