آغاز فصل برداشت برگ سبز چای در باغ‌های چای شمال كشور

پایگاه خبری DA1news: در باغ چای روستای کتشال شهرستان لاهیجان، مراسم نمادین آغاز برداشت برگ سبز چای دوره‌ی بهره‌برداری سال ۱۴۰۲ برگزار گردید.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور و بر اساس برنامه‌ریزی سازمان چای کشور، با حضور استاندار گیلان، نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان چای کشور، فرماندار شهرستان لاهیجان و سایر دست‌اندرکاران صنعت چای از جمله چندین نفر از همکاران پژوهشکده به همراه چای‌کاران منطقه، در باغ چای روستای کتشال شهرستان لاهیجان، مراسم نمادین آغاز برداشت برگ سبز چای دوره‌ی بهره‌برداری سال ۱۴۰۲ برگزار گردید.

در این مراسم استاندار گیلان ضمن تشریح جایگاه و اهمیت محصول چای و صنعت آن برای استان گیلان و توجه ویژه دولت به ۴۲ هزار چای‌کار و کارخانجات فرآوری چای و هم‌چنین اشاره نمود.

وی به افزایش قابل توجه قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری، افزایش کمی و کیفی محصول را مورد تاکید قرار داد.

نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل نیز به اهمیت چای در استان گیلان به ویژه در شهرستان لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران اشاره کرد و ضمن تشکر از حمایت‌های دولت از این محصول و صنعت آن، خواستار توجه بیشتر خاصه به چای‌کاران شد.

رییس سازمان چای در این برنامه نمادین اشاره کرد در سال جاری انتظار تولید ۱۳۰ هزار تن برگ سبز از باغ‌های چای شمال کشور را داریم و انشاءالله تولید ۲۸ هزار تن چای خشک کیفی برای سال جاری متصور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *