راه اندازی دهکده تحقیقاتی کشاورزی در مازندران

پایگاه خبری DA1news: استاندار مازندران در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دهکده تحقیقاتی کشاورزی در مازندران راه‌اندازی شود که محور جذب گردشگر و بازدیدکننده باشد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مازندپاج، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه مازندران محور کشاورزی کشور است که بر اساس گفتمان اول انقلاب تاکنون حفظ شده است، گفت: برنج از جمله محصولات ویژه و استراتژیک استان است اما ارقام پرمحصول نتوانستند رقابت خوبی با ارقام وارداتی داشته باشند .

وی ادامه داد: نتیجه تحقیقات باید در کف مزارع و باغات استان دیده شود چراکه اولویت اول دولت در مازندران کشاورزی است به گونه ای که 70 درصد زمین های استان درجه یک و دو هستند و ظرفیت خوبی برای تولید کشاورزی است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: نقش فناوری در کشاورزی باید پررنگ باشد و این حوزه مربوط به تحقیقات است که باید کشاورزی را متحول و علمی کند.

حسینی‌پور اضافه کرد: در امر تحقیقات کشاورزی نیازمند تحول اساسی برای کشاورزی استان هستیم تا از دنیا عقب نیفتیم و مازندران باید مقصد گردشگری کشاورزی کشور و دنیا باشد.

وی با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی 500 روستا در استان در حال اجراست و محوریت آن کشاورزی است، گفت: دهکده تحقیقاتی کشاورزی در مازندران راه‌اندازی شود که محور جذب گردشگر و بازدیدکننده باشد.

استاندار مازندران ادامه داد: با کار حرفه‌ای جهادی در کشاورزی وارد عمل شویم و همه استان پای کار باشند تا کشاورزی ما علمی، فناور و بهره‌ور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *