همکاری علمی و تحقیقاتی ترکیه و ایران با محوریت محصول چای

پایگاه خبری DA1news: با هدف بررسی و بازدید و همکاری در حوزه های مرتبط چای نشست تخصصی تیم علمی دانشگاه رجب طیب اردوغان كشور تركیه با محوریت محصول چای برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم باغبانی، هیئت تخصصی ۶ نفره متشکل از مدیران و محققین دانشگاه رجب طیب اردوغان کشور ترکیه با هدف بررسی و بازدید و همکاری در حوزه های مرتبط چای ضمن بازدید از پژوهشکده چای، طی دو نشست تخصصی به بررسی راهکارها و تبادل علمی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم باغبانی، هیئت تخصصی ۶ نفره متشکل از مدیران و محققین دانشگاه رجب طیب اردوغان کشور ترکیه با هدف بررسی و بازدید و همکاری در حوزه های مرتبط چای ضمن بازدید از پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی، طی دو نشست تخصصی به بررسی فرصت ها، راهکارها و تبادل علمی پرداختند.

در مرحله اول این نشست که با حضور آقای دکتر جعفری معاونت پژوهشی سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی و همراهی آقایان دکتر طاهری رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی و دکتر گل محمدی معاونت پژهشی موسسه و نیز اعضای هئیت علمی پژوهشکده چای و سایر محققین برگزار شد، آقای دکتر جعفری ضمن معرفی سازمان تحقیقات به ارائه گزارش زمینه های همکاری و راهکارهای قابل تبادل بین دو کشور پرداختند.

در ادامه نشست مرحله دوم نیز آقای دکتر گل محمدی به ارائه موضوعات و چالشهای مرتبط پرداخته و بسیاری از مسائل و راهکارهای علمی و فنی با مشارکت اعضای حاضر در جلسه شامل مسئولین و مدیران سازمان چای کشور، صندوق توسعه چای و سندیکای کارخانجات چای، دانشگاه های گیلان و آزاد اسلامی، مورد بحث و تبادل قرار گرفت.