کشاورزان بوشهری ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

پایگاه خبری DA1news: مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: حمایت تخصصی ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی این بانک از بخش کشاورزی استان نشان از میزان توجه به فعالان این عرصه است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سید محسن نجفی اظهار کرد: شعب این بانک در استان بوشهر از ابتدای سال جاری تا شروع ایام الله دهه مبارک فجر، ۱۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند که از این میزان ۹۵ درصد آن به میزان ۱۷ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال به صورت تخصصی به بخش کشاورزی پرداخت شده است.

وی افزود: این زیربخش های کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، گلخانه ها، مکانیزاسیون، آبیاری تحت فشار و صنایع تبدیلی سرمایه گذاری است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: نسبت تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی استان در سال جاری نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: بانک کشاورزی استان بوشهر با هدف تقویت زیرساخت های تولیدی بخش کشاورزی و صنایع وابسته، همچنان پرداخت تسهیلات سرمایه ای را در اولویت اعتباری خود دارد و از ابتدای امسال تا شروع دهه فجر سال جاری ۴۸ درصد تسهیلات پرداختی این بانک به صورت سرمایه ای و مابقی در قالب سرمایه در گردش بوده است.

نجفی اوامه داد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۸۳۸ فقره ضمانتنامه به میزان ۶ هزار میلیارد ریال و هشت فقره گشایش اعتبارات اسنادی ریالی (LC داخلی) به میزان ۲۵۳ میلیارد ریال توسط شعب بانک کشاورزی استان بوشهر صادر شده است.