کشت گیاهان دارویی دیم استان همدان زیر پوشش بیمه می روند

پایگاه خبریDA1news:  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از کشت قراردادی گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: تمام کشت‌های گیاهان دارویی دیم با حمایت‌های دولتی برای اولین بار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، حجت‌الله شهبازی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها اظهار کرد: طرح توسعه گیاهان دارویی برای دومین سال به صورت قراردادی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط کشت گیاهان دارویی نسبت به سال گذشته بهبود یافته است افزود: کشاورزانی که خودشان بذر تهیه و اقدام به کشت می‌کنند می‌توانند برای سال اول کشت قراردادی داشته و نگرانی بابت فروش محصول نداشته باشند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: با همکاری اتحادیه تعاونی روستایی استان همدان، تمام کشت‌های گیاهان دارویی دیم با حمایت‌های دولتی برای اولین بار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این مهم بخشی از نگرانی کشاورزان در صورت بروز خسارت را رفع می‌کند گفت: هر یک از بهره‌بردارانی که تمایل به کشت گیاهان دارویی دیم دارند اقدام به کشاورزی قراردادی و تحویل بذر کنند.

شهبازی به دریافت ۳۰ درصد هزینه بذر ابتدای کشت و کار در قالب این طرح اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد باقی زمان فروش محصول از درآمد کشاورز تهاتر می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه برنامه کشت گیاهان دارویی در سال جاری ۲ هزار هکتار است بیان کرد: سال گذشته برنامه در سطح یک‌هزار هکتار بود که موفق به اجرای یک هزار و ۲۰۰ هکتار شدیم.