وزیر جهاد کشاورزی: وظایف دستگا های مجری طرح ملی شهر مولد کشاورزی ابلاغ شد

پایگاه خبری Da1news: وزیر جهادکشاورزی بر اجرای طرح ملی شهر مولد کشاورزی با بسیج امکانات داخل وزارتخانه و قرارداد همکاری با بخش‌های دیگر تاکید و اعلام کرد: جلسات هماهنگی این طرح ملی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و وظایف دستگاه‌های مجری طرح از جمله وزارت صمت، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی و … برای ایجاد ۵ شهر ابلاغ شده است.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در نشست طرح ملی شهر مولد کشاورزی با هدف ایجاد مرکز فرماندهی و کنترل، گفت: شهر‌های مولد کشاورزی در جهت توسعه اقتصادی سواحل بر مبنای دریا پایه، طراحی شده و از صید و صیادی تا آبزی‌پروری و فعالیت‌های پایه شیلاتی را در بر می‌گیرد.
وی افزود: توسعه کشاورزی در زراعت، آبخوان‌داری و دامپروری با توجه به محدودیت منابع پایه به ویژه آب با دشواری مواجه است، در حالی که کشور به لطف وجود دریا و خط ساحلی گسترده در توسعه شیلات و آبزی‌پروری از ظرفیت فراوان برخوردار است، از این رو با اجرای طرح شهر مولد کشاورزی در سواحل، فرصت‌های استثنایی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و به دنبال آن رونق تولید و ایجاد اشتغال پیش رو خواهد بود.
نیکبخت با بیان اینکه هیچ مانعی برای اجرای پروژه‌ها وجود نخواهد داشت، گفت: باید وزارت جهادکشاورزی در ارایه گزارش کار و روند پیشرفت برنامه‌های اجرای این طرح ملی نسبت به سایر دستگاه‌ها، پیشتاز باشد.
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) بیان کرد: باید تفاهم‌نامه‌ها به مرحله اجرا برسد و به قرارداد تبدیل شود؛ همچنین در اجرای این طرح از ظرفیت پیمانکاری موسسات داخلی وزارتخانه مانند جهاد استقلال و جهاد نصر و شرکت آب و خاک استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *