تقویت همکاری‌های فنی کشاورزی بین ایران و ازبکستان

پایگاه خبری Da1news: همکاری‌های فنی کشاورزی در طرح‌های آب و خاک برای مقابله با کم‌آبی بین ایران و ازبکستان تقویت و توسعه می‌یابد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، بهادر عبدالله اف سفیر جمهوری ازبکستان در ایران روز دوشنبه با حضور در ساختمان شماره یک وزارت جهاد کشاورزی با صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک دیدار و گفتگو کرد.
این ملاقات با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه و نیز پیگیری تفاهمات پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور که در خرداد ماه سال جاری با حضور معاون آب و خاک در تاشکند برگزار شده بود، انجام گرفت.
در این دیدار اولویت‌ها و انتظارات طرف ازبکستانی مطرح شد و آمادگی و استقبال کامل برای توسعه همکاری‌ها از طرف سفیر ازبکستان مورد تاکید قرار گرفت.
در ادامه این نشست، توضیحات لازم در خصوص شرح وظایف، وضعیت طرح‌های آب و خاک، ظرفیت‌ها و پیشنهادهای اجرایی و عملیاتی از طرف معاون آب و خاک ارائه شد.
از نکات حائز اهمیت این نشست اشاره سفیر ازبکستان به سابقه و تجربه باارزش و طولانی مدت ایران در زمینه مقابله و سازگاری با شرایط کم‌آبی حاکم در منطقه و جهان بود که این موضوع از دلایل علاقمندی و ترجیح کشور ازبکستان برای تعمیق همکاری‌های فنی با ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه قلمداد شد.
برپایه این گزارش، در نهایت مقرر شد معاونت آب و خاک ظرفیت‌های مرتبط فنی در حوزه‌های مشاوره، مطالعات، اجرا و تامین ملزومات پروژه‌های آب و خاک و همچنین نتایج سایر توافقات و مباحث مطروحه را به صورت رسمی به طرف مقابل اعلام کرده و زمینه لازم را برای تشکیل کارگروه‌های تخصصی و بازدیدهای متقابل کارشناسی و سایر هماهنگی‌ها را با همکاری سایر زیربخش‌های ذی‌ربط پیگیری کند.
در این دیدار رایزن اقتصادی سفارت ازبکستان، نمایندگان وزارت امور خارجه، نمایندگان دفتر امور بین‌الملل و نماینده سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی و مسئول امور بین‌الملل معاونت حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *