نیکبخت: وزارت جهادکشاورزی از توسعه محصولات گلخانه‌ای حمایت همه‌جانبه می‌کند

پایگاه خبری DA1news: وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز از سفر خود به استان کردستان از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مریوان بازدید کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، وزیر جهاد کشاورزی  گفت: با حمایت ریاست‌جمهوری قانون بودجه اصلاح  و مازاد گندم تولیدی کشاورزان نیز خریداری خواهد شد.
وی تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی از توسعه محصولات گلخانه‌ای حمایت همه‌جانبه می‌کند.

دکتر نیکبخت و هئیت همراه ضمن بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مریوان اعتبارات لازم برای توسعه این طرح را متذکر و مقرر کرد.

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مریوان با مساحتی بالغ بر یک هکتار و اعتباری بیش از ۴۰۰میلیارد ریال توسط اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان در حال اجرا می باشد.

این گزارش حاکیست، در این سفر، نیکبخت با حضور در طرح شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران شهرستان مریوان این پروژه را افتتاح کرد
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استن کردستان،این طرح در سطح ۱۱۰۰ هکتار به بهره برداری رسیده و از این طرح ۱۸۴ خانوار از روستاهای منطقه بهره مند شده و ۷۶۵ شغل ایجاد و تثبیت شده است.
افزایش امنیت غذایی از طریق افزایش تولید محصولات کشاورزی تا ۴۵۰۰ تن درسال، تثبیت جمعیت، کاهش بیکاری و کمک به پایداری اکوسیستم دریاچه زریوار مهمترین اهداف طرح است.
گفتنی است هزینه بهنگام شده این طرح بالغ بر ۳۰۸۰ میلیارد ریال می باشد.

بر اساس این گزارش بازدید و افتتاح طرح های عمرانی و کشاورزی از برنامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به مریوان است.