نوبخت عنوان کرد: جنگل کاری؛ اقدامی زیر ساختی برای امنیت زیستی کشور

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جنگل کاری و ایجاد فضای سبز در کشور را امری حیاتی و ضروری برشمرد و افزود: کاشت درخت اقدامی زیر ساختی برای امنیت زیستی کشور است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی – دکتر نوبخت صبح امروز در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که اختصاص به ارائه گزارش عملکرد از سوی تعدادی از ادارات کل منابع طبیعی استان ها داشت، خاطر نشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح اجتماعی و مردمی است و در این راستا شرکت ها، موسسات و افراد خیر در استان ها اعلام آمادگی کرده اند که امکانات و فضا در اختیارشان قرار گیرد تا بر حسب مسئولیت اجتماعی اقدام به درختکاری نمایند. از این رو منابع طبیعی در استان ها باید از این ظرفیت استفاده نموده و زمینه همکاری و مشارکت را برای این موسسات و نهاد ها فراهم نمایند.
نوبخت همچنین تاکید کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون تفاهم نامه های همکاری قابل توجهی با دستگاههای مختلف در سطح ستاد سازمان منعقد شده و در متن هریک از تفاهم نامه ها تکالیفی برای دستگاهها تعیین شده است و این تفاهم نامه ها باید در سطح استان ها همانند ستاد پیگیری و نظارت شود.
دکتر نوبخت با اشاره به این که فرصت درختکاری با توجه به شرایط اقلیمی کوتاه است و نباید موقعیت ها به راحتی از دست برود از مدیران منابع طبیعی استان ها خواست بر اجرای درست این طرح نظارت نموده و بر اساس تفاهم نامه های مشترک همکاری با سازمان ها و نهادها بویژه با بسیج سازندگی و حوزه های علمیه همکاری های لازم را داشته باشند.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بخش قابل توجه ای از اقدامات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را فرهنگ سازی و ترویج این طرح در بین جامعه و افکار عمومی دانست و یاد آوری کرد: روحانیون می توانند از طریق تریبون هایی که دارند در این طرح تاثیر گذار باشند.
در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت، منابع طبیعی استان های یزد، اردبیل، مازندران( نوشهر) ، اصفهان، جنوب کرمان، بوشهر و خراسان رضوی در خصوص آماده سازی عرصه برای حفر چاله و کاشت درخت گزارشاتی را ارائه کردند.