مدیر عامل شرکت نوین دراک: کشاورزی، شاهراه اقتصادی کشور است

پایگاه خبری DA1news: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی شیراز 1402 که یکی از مهمترین نمایشگاه های نهاده های کشاورزی کشور بشمار می رود بهانه ای بود که مهمان شیرازی های گرم و مهمانواز باشیم . این فرصت را مغتنم دانستیم و دراین میان به دیدار و گفت وشنودی با مهندس ابراهیم احمدلو مدیر عامل شرکت نوین دراک که یکی از شرکت های فعال و با سابقه در بخش نهاده های کشاورزی استان است، رفتیم که این گفت وگو را با هم میخوانیم:

مهندس ابراهیم احمدلو در ابتدای این گفت و گو درباره تاریخچه شرکت نوین دراک گفت: شرکت در ابتدای شروع کار خود در سال 1383 با توزیع نهاده های کشاورزی کار خود را شروع کرد و تا 1395 با کسب نمایندگی از شرکت های بزرگ بین المللی به کار توزیع نهاده های کشاورزی فعالیت داشت.

مدیر عامل شرکت نوین دراک در ادامه افزود: شرکت در ادامه فعالیت خود از سال 1395 دست به تولید نهاده ها روی آورد که تا کنون این فعالیت ادامه داشته و دارد.
وی ادامه داد وگفت: شرکت نوین دراک به طور تخصصی به تولید کودهای عالی مشغول بوده، کودهایی مانند هیومیک اسید، کودهایی که از ماهی و مرغ تولید می شوند و همچنین کودهای ضد شوری و دیگر کودهای عالی در سبد تولیدات شرکت قرار دارد.

مهندس احمدلو در پاسخ خبرنگار DA1news درباره چرایی ورود شرکت به چرخه تولید توضیح داد و گفت: علت اینکه شرکت وارد چرخه تولیدات نهاده های کشاورزی شد این است که همه ما دوست داریم که در تولید خودکفا باشیم و به نوعی وابستگی به خارج نداشته باشیم. این موضوع یکی از اصلی ترین اهداف شرکت نوین دراک در ورود و ادامه فعالیت در بحث تولید داخلی بوده و هست.

وی در باره دیگر فعالیت های شرکت نوین دراک افزود و گفت: ما در شرکت کارشناسان متخصصی در بخشهای مختلف کشاورزی اعم از زراعی و باغی و غیره داریم که با بازرسی، نظارت و بازدید و ارتباط با کشاورزان در سطح استان و همچنین کشور با نیازسنجی کشاورزان به نوبه خود به تولید کشاورزی کشور کمکی داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت نوین دراک گفت: شرکت با شناخت نيازهاي كشاورزي مدرن و با هدف كمك به امنيت غذايي و افزايش توليدات كشاورزي و در يك جمله توسعه اقتصاد حوزه كشاورزي در سطوح خرد و کلان و با تعامل با شركت‌هاي پيشروي بين‌المللي و دانش متخصصان شركت؛ محصولات متنوعي را در بخش‌هاي توليدات زراعي، باغي و گلخانه‌اي عرضه کرده ایم كه بيشترين تطابق را با ويژگي‌هاي اقليمي و شرايط آب و خاك كشور داشته باشند.

وی ادامه داد: در واقع تولیدات شرکت بر اساس بازخوردها و نیازسنجی های کارشناسان شرکت از کشاورزان مناطق مختلف کشور صورت میگیرد .

وی افزود: شرکت نوين دراك موفق شده است در اين مدت، ۹۰ درصد از محصولات خويش را با اتكا به تكنولوژي برتر خود، توليد و به بازار عرضه نمايد. همچنین واحد تحقيق و توسعه «نوين دراک» در كنار كارخانه شركت، واقع در شهرك صنعتي شيراز با نگاه به الزامات و نيازهاي كنوني بخش كشاورزي با انباشت دانش و بهره‌گيري از تكنولوژي هوشمند و خلاقيت متخصصان ايراني به عرضه محصولاتی بر اساس شاخصه‌های فنی و خلق شیوه‌های نوین در آينده نزديك بپردازد.

مدیر عامل شرکت نوین دراک در بخش دیگری از سخنان خود در بحث صادرات شرکت گفت: در بخش صادرات، شرکت نوین دراک توانسته است محصولات خود را افغانستان صادر کند و همچنین در حال مذاکره با ارمنستان هستیم که انشالله این مهم نیز صورت گیرد.

وی ادامه داد و گفت: در حال حاضر نیز در نظر داریم توسط نمایندگی شرکت در کشور ترکیه نیز صادراتی به کشورهای دور داشته باشیم که در حال بررسی و آزمایش در کشورهای مقصد است.

مهندس احمدلو در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه حمایت های دولتی در بخش صادرات به چه صورت است گفت: در موضوع حمایت های دولتی باید گفت که با در نظر گرفتن بروکراسی اداری که وجود دارد و با در نظر گرفتن اینکه بعضا، حمایت ها به نوعی بی اثر می ماند که این موضع به موارد متعددی بستگی دارد که موجب می شود اکثر شرکت ها و تولیدکنندگان از دریافت حمایت ها منصرف شده و متکی به خود میشوند.

وی در ادامه افزود: شاید حمایت هایی صورت گیرد، اما کافی نبوده و در نهایت به تولید نیز کمکی نمی کند. به عنوان مثال یکی از کمکهای دولتی در بخش صادرات، تسهیل و تعدیل روند صدور مجوزهای صادراتی است. و از دیگر موارد کمک های دولتی تخصیص تسهیلات بانکی در تهیه مواد اولیه تولید است که کمک بزرگی به تولیدات داخلی خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت نوین دراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در بخش تولید محصولات جدید کود ویروپلاس را تولید کرده ایم که به جرات میتوانیم بگوییم که می تواند نسبت نمونه های خارجی این محصول تاثیر گذارتر باشد و این محصول چه در کشاورزی زراعی و باغی و همچنین گلخانه ای امتحان خود را داده و در نوع خود مقبول کشاورزان قرار گرفته است و امیدواریم با تولید انبوه این محصول هم در چرخه تولید و هم در صرفه جویی ارزی اثرگذار باشیم.

مهندس احمدلو گفت: یکی از حمایت های دولتی هم این موضوع است که وقتی کشاورز به کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی رجوع می کند ، سازمان با معرفی تولیدات داخلی از شرکت های تولیدکننده نهاده های کشاورزی حمایت کنند و این یکی از موثرترین حمایت ها از تولید داخلی است.

وی در خاتمه این گفت و گو گفت: بخش کشاورزی، شاهراه اقتصادی کشور بشمار میرود و انتظار ما از سازمان های ذی ربط در بخش کشاورزی حمایت های مالی و معنوی از کشاورزان و فعالان کشاورزی است که اگر این حمایت های به موقع صورت گیرد کمک بزرگی به چرخه اقتصادی کشور خواهد شد.

 

ویدئو  کامل این گفت و گو را در لینک کانال آپارات ما ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *