تبدیل منطقه کوه مودر اراک به منطقه گردشگری در دستور کار است

پایگاه خبری DA1news: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل منطقه کوه مودر اراک به منطقه گردشگری در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی قرار دارد.

به گزارشاخبار رزوانه کشاورزی به نقل از ایرنا، «حسن آصفری» روز دوشنبه در آیین بازدید از کوه مودر اراک، افزود: منطقه کوه مودر این شهرستان از جمله مناطق خاطره انگیز برای مردم استان مرکزی است و تبدیل این منطقه به منطقه گردشگری باید به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: ۱۰ میلیارد ریال منابع مالی سال گذشته برای ایجاد جاده، انتقال تجهیزات و ساخت سازه‌های آبخیزداری و کاشت درخت به کوه مودر اراک اختصاص یافته که مبلغ اندکی بوده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تبدیل ۳۷۵ هکتار از منابع طبیعی خدادادی منطقه کوه مودر اراک به منطقه گردشگری برای مردم این شهرستان و استان مرکزی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

آصفری گفت: با تبدیل منطقه کوه مودر اراک به منطقه گردشگری، این منطقه به عنوان بام این شهر به محلی برای گذراندن اوقات فراغت مردم تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود منابع آبی مناسب در منطقه کوه مودر اراک، ایجاد فضای سبز و کاشت درخت در این منطقه نقش موثری در کاهش آلودگی هوای شهر دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *