قابلیت تولید ۲.۵ میلیون تن علوفه در مزارع خوزستان/ تیم های دانشجویی وارد عمل شدند

پایگاه خبری DA1news: مجید نبی‌پور گفت: با توجه به نیاز خوراک دام، تولید گوشت و صنایع جانبی نیشکر، برداشت سرشاخه‌های سبز نیشکر به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن علوفه از سطح مزارع استان در نشست بررسی وضعیت برداشت نیشکر و مصرف سرشاخه‌های سبز آن در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: تیمی از دانشجویان تشکیل و در این خصوص مقاله یا پروپوزالی ارائه داده اند که کمک شایانی در این راستا بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به ابلاغ حکمی از سوی رییس سازمان تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور با عنوان رییس کمیته‌بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی به وی اشاره کرد و گفت: ارتقای راندمان آب، کالیبراسیون کود، بررسی ضایعات و مصرف سموم محورهای اصلی فعالیت این کمیته خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان نیز گفت: حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تحت پوشش شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر هستند که حجم بالایی از این وسعت سرشاخه نیشکر تولید می‌کنند.

عبدالامیر نیرومند تصریح کرد: حدود ۴.۵ میلیون راس دام سبک و ۶۵۰ هزار هکتار راس دام سنگین در استان وجود دارد که سرشاخه‌های نیشکر ، خوراک خوبی برای دام‌های درون استان و صادرات به خارج از استان هستند.

وی اظهارکرد: دستگاهی جهت برداشت سرشاخه‌های سبز نیشکر توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان تولید شده که با تکمیل آن می‌توان به این مهم دست یافت.

استان خوزستان سالانه ۱۷.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که این تولیدات حدود ۲۰درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.