فتحی عنوان کرد: نمایشگاه رینوتکس 2023 فرصتی برای معرفی آخرین دستاوردهای کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه رینوتکس فرصت مغتنمی برای معرفی آخرین دستاوردها، توانمندهای و احصا و معرفی نیازهای حوزه کشاورزی است و فعالان این عرصه بازدید از این نمایشگاه را از دست ندهند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزی استان، اکبر فتحی در گفتگو با کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه رینوتکس 2023، گفت: در حوزه استفاده از فناوری های جدید، ظرفیت های زیادی وجود دارد و زمینه نیز برای فعالیت دانش بنیان زیاد است بنابراین از کلیه شرکت هایی که توانایی فعالیت در حوزه کشاورزی را دارند دعوت می کنیم که وارد این حوزه شوند و با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی شرکت های دانش بنیان خرید محصولات تولیدی آنهاست، ما حتی آمادگی داریم برخی از محصولات دانش بنیان حوزه کشاورزی را به عنوان بخش دولتی مستقیماً خریداری کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم که شرکت های دانش بنیان، محققین و دانشمندان تمایل خود را برای فعالیت در بخش کشاورزی را افزایش دهند چرا که این بخش ظرفیت های زیادی دارد و می توان از حضور آنها در این عرصه برای تامین امنیت غذایی کشور و استان بهره برد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رینوتکس 2023 در تبریز، گفت: اگر ما بتوانیم از ظرفیت این نمایشگاه برای احصاء نیازمندی های بخش کشاورزی استفاده کنیم و شرکت های دانش بنیان نیز محصولات خود را معرفی کنند و دستگاههای دولتی نیز نیازهای هر بخش را در معرض عموم قرار داده و معرفی کنند تا شرکت ها در نمایشگاه از این نیازمندی ها مطلع شوند و برای خود فعالیت هایی را در آینده تعریف کنند.
فتحی روند نمایشگاه رینوتکس در 11 ساله گذشته را رو به رشد و بهبود توصیف کرد و گفت: سال گذشته زون کشاورزی شرکت کنندگان در حوزه گلخانه ها، سیستم های نوین آبیاری و … حضور داشتند و این نمایشگاه برای شرکت کنندگان نیز دارای آثار مثبتی بوده است و ارتباطی بین حوزه اجرا و پژوهش به وجود آورده است.
وی با تأکید بر حمایت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از فعالیت شرکت های دانش بنیان این حوزه، گفت: این نمایشگاه را فرصت مغتنمی می دانیم برای عرضه محصولات تولید شده و برای معرفی توانمندی ها و نیازمندی هایی که در حوزه کشاورزی وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از کلیه فعالان دانش بنیان حوزه کشاورزی در آذربایجان شرقی و سراسر کشور دعوت کرد تا در این نمایشگاه شرکت کنند و افزود: اطلاع رسانی برای حضور شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی در استان انجام شده است اما از همه فعالان این حوزه در کشور نیز دعوت می کنیم تا این فرصت را از دست ندهند. این نمایشگاه فرصت خوبی است تا دانشگاهیان و محققین یافته های خود را عرضه کنند.
فتحی در پایان سخنان خود گفت: کشاورزان، متخصصان، بهره برداران و سایر فعالان حوزه کشاورزی می توانند با بازدید از نمایشگاه رینوتکس با یافته های جدید علمی آشنایی پیدا کنند و بتوانند از این یافته ها در واحد تولیدی خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ما یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023) از روز 14 الی 17 آذرماه و از ساعت 13 الی 19 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.