غلامرضا هادربادی: شرط اولیه توسعه کشاورزی تقویت خوداتکایی مالی است

پایگاه خبری DA1news: نشست مشترک اعضای هیات مدیره انجمن‌ تخصصی و محصولی چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی ایران با سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزیDA1newsبه نقل از پات، نشست مشترک اعضای هیات مدیره انجمن‌ تخصصی و محصولی چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی ایران با سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با هدف معرفی انجمن و ظرفیت ها در ارتقای بخش کشاورزی و پایداری معیشت کشاورزان و رفع چالش های این صنعت، روز دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

دکتر غلامرضا هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این جلسه با بیان اینکه ثبات بخش کشاورزی منوط به حضور فعالان این حوزه است اظهار داشت: اصلی ترین موضوع در بحث توسعه کشاورزی و شرط اولیه آن توانمندسازی، تشکلها و تقویت خوداتکایی مالی آنهاست.
وی با اشاره به اینکه خود اتکایی مالی باعث می شود تا منابع مالی در مسیر صحیح به بخش هدایت شود افزود: در این خصوص می توان از طریق ارتباط با صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، بخشی از منابع مالی مورد نیاز را تامین کرد.
دکتر هادربادی با اشاره به اهمیت موضوع کشت قراردادی برای حمایت و پشتیبانی از کشاورزان به عنوان یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، افزود: ورود انجمن در موضوع کشت قراردادی باعث می شود که اعتماد سازی میان وزارت جهاد کشاورزی و انجمن برقرار گردد. بنابراین پیشنهاد است برای این موضوع در حوزه چای ورود پیدا کرد.
وی در پایان با تصریح بر اینکه نیاز به طرح های نو و ایده های جدید برای رهایی از روزمرگی می باشد، از هیات مدیره انجمن چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی ایران خواست تا گزارشی از وضعیت موجود و مسائل فعالان حوزه چای و دمنوش کشور برای حمایت و پیگیری ها درسازمان مرکزی تعاون روستایی ارائه نمایند.
در این جلسه مسعود عدل طلب مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد گفت: سازماندهی انجمن چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی ایران به استناد مفاد قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی و افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی انجام گردیده است و حمایت از این انجمن توسط دستگاه های دولتی مورد تاکید است.
گفتنی است؛ دراین جلسه مواردی همچون لزوم رفع ابهام در خصوص انحصار واردات چای، لحاظ پیگیریهای قانونی جهت احصاء منافع انجمن و جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی، لزوم اتخاذ تصمیم گیری ها در حوزه چای در راستای سیاست های بخش کشاورزی، پیگیری جانمایی زمین برای ایجاد شهرک تخصصی چای بر پایه علم روز طی قرارداد با دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف و سازمان فنی و حرفه ای از سوی اعضای هیات مدیره چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی ایران حاضر در این جلسه مطرح گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *