طهماسبی به دیدار زنان روستایی و عشایری رفت/ مسائل و مشکلات آذربایجان غربی از زبان فعالان مطرح شد

پایگاه خبری DA1news:  مشاور امور زنان وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری به همراه مشاور رییس سازمان امور عشایر ایران به آذربایجان غربی سفر کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی ، مریم طهماسبی مشاور امور زنان وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود از فعالیت های زنان روستایی و عشایری آذربایجان غربی بازدید  به عمل آورد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی ، مشاور امور زنان وزیر و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از گلخانه کوچک مقیاس مسئول صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستای امینه ده از توابع شهرستان خوی بازدید به عمل آورد.

این واحد گلخانه ای به تولید سالانه ۱۰ هزار گلدان انواع گل های آپارتمانی اختصاص دارد‌ و برای ۳ نفر اشتغالزایی شده است.

همچنین مشاور امور زنان وزیر و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از گاوداری ۱۲ رأسی بازسازی شده که بر اثر زلزله سال گدَشته خوی دچار آسیب شده بود، در روستای امینه ده از توابع شهرستان خوی بازدید کردو در ادامه از گاوداری صنعتی با ظرفیت ۷۰راس پرورش گاو نژاد سمینتال نیز در این روستا بازدید به عمل آمد.

طهماسبی با حضور در شهرستان خوی از نزدیک از گلخانه کوچک مقیاس تولید محصول خیار یک بانوی کار آفرین عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستای پکاجیک شهرستان خوی بازدید کردند.

همپنین طهماسبی در اولین روز سفر خود از مرکز خیاطی یک بانوی کار آفرین که مسول صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در ایوااوغلی شهرستان خوی است، بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

در این مرکز خیاطی که در حدود یکسال است ، راه اندازی شده است ، ده نفر اشتغال دارند.

بر اساس این گزارش مشاور امور زنان وزیر و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در شامگاه اولین روز سفر خود به استان آذربایجان غربی،به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از مرکز پرورش مرغ تخمگذار اروم زرین تخم مرغ در روستای کریم آباد شهرستان ارومیه با ظرفیت تولید ۱۳۰ کارتن تخم مرغ در روز بازدید کردند.

همچنین طهماسبی از منزل یکی از بانوان کار آفرین عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستای قره حسنلو شهرستان ارومیه که لوازم خواب و جهیزیه تولید و به بازار عرضه می کند‌، بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات وی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان، همچنین مشاور رییس سازمان امور عشایر ایران در امور بانوان و خانواده ، در اولین روز سفر خود به استان آذربایجان غربی ضمن دیدار با بانوان عشایری قشلاق عشایری میلان شهرستان ماکو از توانمندی های بانوان عشایری بازدید کرد.

موسوی ، استعداد و ظرفیت های بانوان قشلاق میلان را بی نظیر اعلام کرد و خواستار بهره برداری هرچه بیشتر از توانمندی های بانوان این مناطق شد.

ناجی مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه بانوان گفت: استفاده از تسهیلات تبصره 18فرصت خوبی را برای استفاده و اشتغال زایی عشایر فراهم آورده که باید از فرصت پیش آمده به صورت بهینه بهره مند شد.در ادامه ضمن‌ رسیدگی به مسایل و مشکلات در حوزه زنان توسط مشاور رییس سازمان امور عشایر دو صندوق خرد زنان افتتاح و از زحمات بانوان توانمند و مدیران عامل صندوق های خرد زنان تجلیل شد.

بازدید از گاوداری صنعتی بانوی کارآفرین روستایی در روستای دولاما شهرستان ارومیه از برنامه های دومین روز از سفر مشاور امور زنان وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری به همراه مشاور رییس سازمان امور عشایر ایران در امور بانوان و خانواده به استان آذربایجان غربی بود.

بر اساس این گزارش این بانوی کارفرین برتر استانی و گاودار نمونه کشوری دارای 200 راس گاو شیری در واحد تولیدی خود است که اخیرا نیز در دومین کنگره ملی بانوان تاثیر گزار به عنوان بانوی کارفرین نمونه در بخش کشاورزی استان معرفی و تجلیل شد.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای عشایری برپا شده در اداره عشایری شهرستان نقده از دیگر برنام های مریم طهماسبی به استان آذربایجان غربی بود.

همپنین مشاور امور زنان وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری به همراه مشاور رییس سازمان امور عشایر ایران در امور بانوان و خانواده و مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی از فعالیت های تولیدی زن عشایری ساکن قشلاق نظام آباد شهرستان نقده بازدید کردند.
در ادامه این بازدید ها، طهماسبی از محل تولید کالای خواب و جهیزیه زن عشایری روستای شیخ معروف شهرستان نقده و همچنین محل خیاطی دوخت لباس بانوی عشایری عضو صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری شهرمحمدیار نقده بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

بازدید از کارگاه پرورش قارچ متعلق به بانوی روستایی ساکن روستای ینگی آباد از توابع شهرستان شاهین دژ استان آذربایجان غربی و حضور.در جمع جامعه عشایری روستای قرقیه از توابع شهرستان شاهین دژ استان آذربایجان غربی از برنامه های مشاور امور زنان وزیر جهاد کشاورزی بود.