شهبازی عنوان کرد: آگاه سازی از قوانین یکی از ابزارهای مهم در پیشگیری و کاهش تغییرات غیرمجاز کاربری 

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : آگاه سازی کشاورزان و عموم مردم از قوانین یکی از ابزار های مهم در پیشگیری و کاهش تغییرات غیرمجاز کاربری در زمین های کشاورزی است .

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، خسرو شهبازی در آیین گرامیداشت هفتم بهمن سالروز تاسیس سازمان امور اراضی در جمع مدیر و کارکنان مدیریت امور اراضی استان آذربایجان غربی با ابراز رضایت از عملکرد مطلوب کارکنان این مدیریت اظهار کرد : تغییر کاربری‌ اراضی و ساخت‌ و سازهای غیرمجاز باید در مراحل اولیه شناسایی، پیشگیری و عملیات آنها متوقف و با متخلفان برخورد قانونی شود.
وی بیان کرد: اصل بر حفظ کاربری اراضی کشاورزی است و تعداد مجوزهای تغییر کاربری اراضی باید کاهش یابد و اراضی مرغوب کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی مردم هستند، باید حفظ و صیانت شوند.
شهبازی با بیان اینکه نیاز است روند صدور مجوز و توسعه فعالیتهای روستایی از قبیل واحدهای دامپروری تسهیل شود، تصریح کرد: نظارت و رصد بیشتری بر روند صدور مجوز تغيير کاربری های صادر شده مخصوصا” گلخانه ها انجام گیرد و بعد از مراحل احداث نیز نظارت ها تداوم داشته باشد.
وی ادامه داد: تمام آرای صادر شده از سوی محاکم قضایی باید با جدیت بیشتری پیگیری و اجرا شود. در صورت اجرای به موقع و صحیح تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها از ورود بسیاری از پرونده‌ به محاکم قضایی پیشگیری خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با آگاه سازی مردم و افزایش برنامه های ترویجی و پیشگیرانه در خصوص قوانین و مقرارت حفظ کاربری اراضی کشاورزی ، میزان تغییر کاربریها کاهش می یاید و این مهم بدون همکاری و همراهی مردم و سازمان های ذیربط ممکن نبوده و لازم است برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اقدامات جدی تری انجام گیرد.