رئیس سازمان چای خبر داد: ۶۵۲ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان چای، از تولید ۹۷ هزار تنی برگ سبز چای خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر ۵۲ درصد مطالبات معادل ۶۵۲ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی DA1news، حبیب جهانساز، با بیان اینکه از ابتدای فصل بهره برداری یعنی اول اردیبهشت ماه تاکنون بالغ بر ۹۷ هزار و ۹۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است، اظهار کرد: ۵۶ هزار و ۸۲۲ تن برگ سبز خریداری شده معادل ۵۸ درصد درجه یک و ۴۱ هزار و ۷۸ تن معادل ۴۲ درصد درجه دو است.

وی ارزش ریالی این میزان برگ سبز خریداری شده را بالغ بر ۱۲۶۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۵۲ درصد مطالبات معادل ۶۵۲ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شده است.

رئیس سازمان چای در گفت وگوی خبری، با بیان اینکه چایکاران در سال جاری ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برگ سبز بیشتری تولید کرده اند، گفت: همچنین تاکنون ۲۲ هزار تن چای خشک با کیفیت در کارخانجات فرآوری گیلان و مازندران تولید شده است.

جهانساز، از پیش بینی خرید برگ سبز بالای ۱۳۵ هزار تنی خبر داد و اضافه کرد: در صورت فراهم بودن همه عوامل، تولید بالغ بر ۳۰ هزار تن چای خشک نیز پیش بینی می شود.

وی با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و ۵۲ درصدی درجه دو، یادآور شد: هر کیلو برگ سبز چای درجه یک بالغ بر ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از چایکاران خریداری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *