خیام نکویی بر توسعه و بروزرسانی زیرساخت‌های تحقیقاتی تاکید کرد

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر و رئیس سازمان تات گفت: استقرار نظام نوآوری در بخش کشاورزی با توسعه شبکه ملی اطلاعات بخش کشاورزی و استفاده از فناوری‌های راهبردی بخصوص هوش مصنوعی محقق خواهد شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات با تاکید بر حفظ امنیت غذایی در سفره معیشت مردم گفت: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در راستای تولید کالاهای اساسی و اقلام غذایی سفره معیشت مردم باید در مسیر دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی و منابع طبیعی به حرکت خود ادامه دهد .

وی انسجام نظام آموزش، ترویج، پژوهش و فناوری را در ارتقای بهره‌وری تولیدات کشاورزی مهم دانست و تصریح کرد: استقرار نظام نوآوری در بخش کشاورزی با توسعه شبکه ملی اطلاعات بخش کشاورزی و استفاده از فناوری‌های راهبردی بخصوص هوش مصنوعی محقق خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه و بروزرسانی زیرساخت‌های تحقیقاتی تاکید کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی، تربیت کشاورزان آینده و توانمندسازی بهره‌برداران از اولویت‌های سازمان تات است .

وی بر تعامل برای هم‌افزایی دانش فنی و تجاری‌سازی محصولات کشاورزی با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: از ظرفیت این کشورها باید در راستای استفاده بهینه در جهت تامین منافع مشترک بخصوص صادرات محصولات بخش کشاورزی استفاده بهینه کرد.