مرادی: رتبه نخست استان فارس با تولید 331 تن هسته اولیه بذری 

پایگاه خبری DA1news: مرادی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ، ۳۳۱ تن هسته اولیه بذری توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس تولید شده است ، تصریح کرد: با این رقم در کشور و در بین مراکز تحقیقات کشاورزی رتبه نخست را کسب کرده ایم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاوری و منابع طبیعی استان فارس؛ رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با بیان این مطلب که الگوی کشت از سالها ی قبل از دولت سیزدهم وجود داشته است اما به تحقق نرسیده است بیان کرد: در دولت سیزدهم الگوی کشت توسط ستاد الگوی کشت کشور و به متولی گری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کشور صورت گرفت و در این راستا مرکز تحقیقات و آموزش فارس در این حوزه ورود کرده است.
مرادی با اعلام نتایج پژوهش در پروژه های دانش بنیان که توسط محققان این مرکز اجرا می شود گفت: نفوذ دانش در بخش کشاورزی باعث شده است در تولید کشاورزی عملکرد در واحد سطح به حد مطلوب برسد و این امر نقش و سهم بسزایی را در امنیت غذایی کشور به همراه خواهد داشت.
وی در تشریح برخی از دستاوردهای مهم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس درطی دولت سیزدهم، گفت : یکی از اقدامات مهم این مرکز که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن استان انجام شده و در کشور بی نظیر است ، تهیه الگوی کشت برای استان است که هم سو و در هماهنگی کامل با ستاد الگوی کشت کشوری است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس از ثبت دو فقره اختراع در حوزه کشاورزی در این مرکز در دولت سیزدهم خبرداد و گفت: این اختراع ثبت داخلی شده است و نمونه مشابه خارجی ندارد.
وی با اشاره به ثبت اختراع ماشین بینایی برای تعیین میزان شکستگی و ناخالصی دانه های گندم و برنج بیان داشت : اختراع این دستگاه با دقت صد در صدی میتواند دانه های شکسته گندم و برنج را ب%A