آمادگی سازمان تات برای صادرات مینی تیوبر سیب زمینی

پایگاه خبری DA1news: پیرو سفر معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به کشور ازبکستان جهت همکاری دو جانبه، مدیرعامل شرکت آسنورا و هیات همراه با مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی سازمان تات دیدار کردند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ ولی نسب مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی در این دیدار با اشاره به اعلام آمادگی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص مشارکت و مساعدت برای صادرات مینی تیوبر سیب زمینی به کشور ازبکستان، گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص انتقال دانش، آموزش و صادرات فناوری های قابل انتقال و مورد نیاز اعلام شده از سوی کشور ازبکستان نیز آمادگی همکاری دارد.
ولی نسب همچنین از مساعدت سازمان تات برای معرفی شرکت های فعال در خصوص انتقال دانش، آموزش و صادرات فناوری های قابل انتقال و مورد نیاز اعلام شده از سوی کشور ازبکستان از طریق دفاتر تخصصی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
جسور توختاموراتور مدیرعامل شرکت آسنورا تامین مینی تیوبر سیب زمینی و خرید نهاده ها را از مهترین اهداف سفر به ایران دانست و با تبیین وضعیت کشت سیب زمینی در کشور ازبکستان گفت: تامین مینی تیوبر از عمده مشکلات این کشور جهت توسعه سیب زمینی است و در حال حاضر بذر سیبزمینی را از کشور های قزاقستان و روسیه تامین می کنیم.
گفتنی است در این جلسه، مهمترین اقدامات پیش رو در ارتباط علمی و همکاری های بین المللی با کشور ازبکستان مورد بررسی قرار گرفت.